مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ضدکرونا در اسکاتلند!

دولت اسکاتلند در روزهای کرونایی تصمیم گرفته است بودجه‌ای به ارزش ۱۰ میلیون پوند هزینه کند تا در سراسر شهرها و روستاهای کشور مسیرهای جدیدی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی احداث شود و به این ترتیب گامی موثر در جهت مقابله با کرونا در حال و آینده بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف مقامات رسمی از ایجاد مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سراسر کشور اسکاتلند نه تنها اجرای قانون فاصله‌گذاری در روزهای کرونایی است، بلکه آن‌ها می‌خواهند از این طریق فرهنگ لزوم انجام فعالیت‌های جسمی را در میان مردم ترویج دهند. مایکل ماتسون، وزیر حمل و نقل اسکاتلند از شوراها خواسته بود برای دریافت این بودجه از دولت پافشاری کنند و آن را برای اجرای پروژه‌هایی بکار گیرند که تنها طی چند هفته تکمیل می‌شود.

ماتسون اعلام کرد از آن جا که پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مهار شیوع ویروس کرونا، به منظور حفظ فاصله اجتماعی تنها از ۱۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت جاده‌ها و خیابان‌ها استفاده خواهد شد، بنابراین لازم است مسیرهای جدیدی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سراسر کشور احداث شود. وزیر حمل و نقل کشور به اعضای شورای شهرها اطمینان داد که مقامات رسمی در وزارت حمل و نقل پروژه‌های آن‌ها را به طور کامل حمایت می‌کنند و بودجه مورد نیاز برای پیاده‌سازی آن‌ها را فراهم می‌کنند.

مایکل ماتسون از داوطلبانی که می‌خواهند پروژه‌های پیشنهادی خود برای احداث مسیرهای جدید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را به مرحله اجرا درآورند خواسته است پس از دریافت بودجه مورد نیاز در کم‌ترین زمان ممکن فعالیت خود را تکمیل و افتتاح کنند. بسیاری از این داوطلبان ادعا کرده‌اند اولین افرادی خواهند بود که پروژه تکمیل شده خود را به مرحله اجرا در می‌آورند.

طرح احداث مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی درست چند روز پس از اینکه مدیران شهرهای بندری آبردین و داندی طرح‌های پیشنهادی خود برای احداث مناطقی با کم‌ترین انتشار گازهای گلخانه‌ای در اختیار دولت قرار داده بودند، ارائه شد. پیش از این نیز بسیاری از مقامات رسمی کشور اسکاتلند ایده تخصیص بودجه برای احداث مناطقی با کم‌ترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را مطرح کرده‌ بودند اما اکنون مایکل ماتسون شوراها را مجبور کرده است برای دریافت بودجه اجرای آن از دولت پافشاری کنند. از نظر آقای ماتسون ایجاد مسیرهای جدید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی باید جز اولویت‌های دولت در مواجهه با شیوع ویروس کرونا باشد چرا که منجر به ایجاد فاصله اجتماعی بین مردم می‌شود و در نتیجه احتمال آلوده شدن شهروندان اسکاتلندی را به ویروس کرونا کاهش می‌دهد.

گزارشات حاکی است که اعضای شورای شهر آبردین پیش از این نیز اقداماتی را جهت تسهیل تردد در روزهای کرونایی انجام داده‌اند و ضمن ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی در میان مردم، شرایط ایمنی را برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده به وجود آورده‌اند. مقامات رسمی کلانشهر آبردین امیدوارند از بحران کرونا بتوانند به عنوان فرصتی برای ایجاد شهری پایدار و سبز بهره گیرند که البته رسیدن به این هدف بلندپروازانه را وابسته به عوامل مختلفی نظیر تامین بودجه، قوانین حاکم بر ساخت و ساز و همکاری کارکنان شورا می‌دانند.

بسیاری از اعضای شورای شهرهای سراسر اسکاتلند از ایده وزیر حمل و نقل کشور برای احداث مسیرهای جدید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی حمایت و اعلام کرده‌اند که به زودی طرح‌های پیشنهادی برای احداث چنین زیرساخت‌هایی در شهر خود را جمع‌آوری کرده و در اختیار دولت قرار می‌دهند.

کد خبر 421474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.