اصفهان بیشترین زندانی جرائم غیرعمد کشور را دارد

بر اساس آمار اعلام شده از سوی ستاد دیه کشور استان اصفهان بایک هزار و ۲۵۳ زندانی جرائم غیر عمد بیشترین زندانیان این بخش را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، طبق آمارها، هم‌اکنون ۱۲ هزار و ۸۹۶ مددجوی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های کشور زندانی هستند که از این تعداد طبق تحقیقات به عمل آمده از سوی گروه‌های تحقیق ستاد دیه ۶ هزار و ۷۶۴ نفر واجد شرایط برای دریافت کمک‌های مردمی شناخته شده‌اند.

در رابطه با مابقی افراد هم باید گفت به دلیل تعدد جرایم، سنگین بودن بیش از اندازه محکوم‌ٌبه، پیچیدگی‌های قضائی در رسیدگی به یک پرونده یا حضور کثرت شکات در شمار پرونده‌های قابل طرح در ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند قرار ندارد.

در شمار بیشترین زندانیان جرایم غیرعمد استان اصفهان با ۱۲۵۳ زندانی، تهران با میزبانی از ۱۱۶۷ محکوم غیرعمد، مازندران با ۱۰۶۰ بدهکار و فارس با ۹۶۱ متعهد به پرداخت محکومیت‌های مالی و دیه ناشی از حوادث کارگاهی یا تصادفات رانندگی در صدر فهرست قرار دارند.

در مقابل سیستان و بلوچستان با وجود وسعت منطقه‌ای تنها با داشتن ۴۲ زندانی غیرعمد در شمار خلوت‌ترین استان‌ها به لحاظ حضور محکومان غیرعمد قرار داشته و بعد از آن استان ایلام و خراسان شمالی هر کدام به ترتیب با میزبانی از ۷۲ و ۸۲ محکوم مالی در قعر جدول آمار عددی مددجویان ستاد دیه قرار گرفته‌اند.

کد خبر 421470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.