تعطیلی خطوط برون شهری اتوبوسرانی سنندج

شهردار سنندج گفت: کمبود اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی شهر سنندج و فرسوده بودن تعدادی از خودروهای این ناوگان موجب شده برخی خطوط حمل و نقل عمومی برون شهری را تعطیل کنیم.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی اظهار کرد: خطوط مرکز شهر به روستای صلوات‌آباد و دوشان که در خارج از محدوده شهری قرار دارند از جمله خطوطی است که به خاطر کمبود اتوبوس تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه ۶۸ دستگاه اتوبوس در خطوط درون شهری سنندج فعالیت می‌کند، افزود: بیش از دو سال است به دلیل تحریم‌ها، در کشور اتوبوس تولید و یا وارد نمی‌شود و این ناوگان عمر بالایی دارد و فعلاً با کمک‌های مالی وزارت کشور آنها را تعمیر می‌کنیم.

شهردار سنندج اضافه کرد: برای خرید اتوبوس درخواست اوراق مشارکت ۶۰۰ میلیارد ریالی داده‌ایم که پیشتر در بودجه سال ۹۸ لحاظ شده بود اما موافقت نهایی بانک مرکزی را هنوز دریافت نکرده‌ایم.

صیدی یادآور شد: با توجه به اینکه زمان این اوراق مشارکت تا اردیبهشت است اگر زمان آن تمدید نشود یا موافقت نهایی صورت نگیرد این امکان را برای تهیه اتوبوس از دست می‌دهیم.

وی گفت: تلاش می‌کنیم با کمک‌ها و حمایت‌ها از رانندگان بخش خصوصی تا زمان ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان، همکاری آنها را برای جابجایی مسافر حفظ کنیم.

منبع: ایرنا

کد خبر 421454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.