بختیار: احساس فساد از میزان واقعی فساد بیشتر است

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی کشور این است که احساس فساد از میزان واقعی فساد بیشتر است؛ یعنی مردم حس می‌کنند فساد در همه ارکان کشور وجود دارد.

علی بختیار در گفت و گو با خبرنگار ایمنا پیرامون طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات اظهار کرد: این طرح جهت جلوگیری از ارائه گزارشات کذب علیه نمایندگان یا کاندیداها تهیه شده است. طبق این طرح اشخاصی که وظیفه تحقیقات برای شورای نگهبان را برعهده دارند باید در مورد صحت گزارشات خود پاسخگو باشند و اگر ثابت شود گزارشی خلاف واقع ارائه شده، فرد باید در دادگاه حاضر شده و به شکایت مطرح شده علیه وی خارج از نوبت رسیدگی شود.

وی افزود: در انتخابات اخیر شاهد آن بودیم که آبروی بعضی نمایندگان یا کاندیداها با یک گزارش کذب و یا بر اثر یک شایعه به بازی گرفته شد. بر اساس این قانون، مسئولان قضائی و امنیتی کشور باید به این مسئله ورود کرده و مانع از پرونده سازی علیه نمایندگان شوند. برای مثال شب قبل از انتخابات مجلس یازدهم، در حوزه انتخابیه گلپایگان هفته نامه‌ای محلی شایعات نادرستی را علیه بنده در زمان ممنوعیت تبلیغات مطرح کرد. اگر رسانه‌ای بخواهد با آبروی نمایندگان بازی کند باید با آن برخورد شود.

نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این طرح صرفاً برای گزارشات مطرح شده از سوی شورای نگهبان نبوده و شامل پرونده سازی ها و شایعاتی که از طرف برخی افراد مطرح می‌شود نیز خواهد بود. در حال حاضر افرادی تلاش می‌کنند علیه مسئولان پرونده سازی کرده و به دنبال تخریب چهره آنها هستند. این رفتار باعث تخریب ذهنیت مردم شده و باعث می‌شود مردم فکر کنند تمامی مسئولان و نمایندگان در حال اختلاس هستند. اعتماد عمومی، سرمایه اجتماعی عظیمی است که کسی حق تخریب آن را ندارد.

بختیار خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات فعلی کشور این است که احساس فساد از میزان واقعی فساد بیشتر است؛ یعنی مردم حس می‌کنند فساد در همه ارکان کشور وجود دارد. باید همانگونه که با فساد برخورد می‌شود، با ارائه دهندگان گزارشات کذب علیه نمایندگان و مسئولان نیز برخورد کرد.

کد خبر 421441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.