حمل و نقل عمومی رشت به ۳۰۰ دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد

شهردار رشت با اشاره به وجود ضعف های جدی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی در این شهر گفت: حداقل نیازمند افزودن ٣٠٠ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان اتوبوسرانی این شهر هستیم تا بخشی از نیاز مردم به خدمات حمل و نقل عمومی را پاسخ دهیم.

به گزارش ایمنا، ناصر حاج محمدی اظهار کرد: رشت به لحاظ برخورداری از اتوبوس در مقایسه با شهرهای بزرگ دیگر دارای ناوگان اتوبوسی ضعیفی است که این کمبود باید رفع شود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ٥٠ دستگاه اتوبوس در این شهر فعال است افزود: این تعداد کافی نیست و به ناچار بسیاری از مردم با خودروهای شخصی تردد می‌کنند که این خود بر معضل ترافیک شهر افزوده است.

شهردار رشت ادامه داد: به منظور رفع این مشکل و اختصاص اتوبوس‌های جدید به ناوگان اتوبوسرانی پیگیری‌های لازم انجام شده است و امیدواریم در سال ۹۹ بخشی از این نیاز تأمین شود.

وی با تشریح اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای مختلف در رشت خاطرنشان کرد: پروژه ١٠٠ کیلومتری فیبر نوری در این کلان شهر در حال اجراست و تاکنون ٤٣ کیلومتر به انجام رسیده است.

حاج محمدی افزود: احداث تصفیه خانه شیرابه در محل دفن زباله در سراوان رشت و احداث ساختمان زباله سوز از جمله پروژه‌های در دست اجرای شهرداری رشت است.

وی با اشاره به اجرای پروژه‌های شهرداری با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) افزود: قرار است پروژه‌ها با اولویت اجرا شود که هم اکنون زیرگذر میدان نیروی دریایی و شهدای ذهاب و زیرگذر، همکف و روگذر میدان ولیعصر (عج) در اولویت است.

منبع: ایرنا

کد خبر 421436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.