تسویه بدهی ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری بروجرد

شهردار بروجرد از تسویه بدهی ۴۰ میلیارد تومانی شهرداری این شهر به اداره دارایی و تملک اراضی آینده‌دار برای شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، رحیم جافری اظهار کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی، نظامی مبتنی بر انتخابات و شایسته‌سالاری است و شاهد هستیم که هم‌اکنون نهاد شورای اسلامی شهر به درختی تنومند تبدیل شده که نشانه‌ای مبرهن از مردم‌سالاری دینی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شاخصه‌های اخلاقی لازم برای اعضای منتخب شورا، گفت: بالا بودن آستانه تحمل، انتقادپذیری و صبر از مهم‌ترین شاخصه‌های لازم برای اعضای شوراهای اسلامی است.

شهردار بروجرد با بیان آنکه در حال حاضر شهرداری در حال گذار به شرایط بالندگی و خدمات‌رسانی مطلوب است، ابراز امیدواری کرد: با اتحاد اعضای شورای اسلامی شهر شاهد پیشرفت‌های زیرساختی در سال جاری باشیم.

جافری با اشاره به حصول آرامش در محیط شهرداری و به تبع آن در شهر، خاطرنشان کرد: خوشبختانه در سال گذشته، شاهد خدمات عمرانی گسترده‌ای در سطح شهر بودیم که اختلاف معناداری با سایر شهرهای استان داشت و از آن جمله می‌توان به ساماندهی بلوار ورودی شهر از سمت ملایر، اجرای گسترده نهضت حفاری، زیرسازی و آسفالت معابر شهر، شروع عملیات عمرانی میدان بزرگ آیت‌الله نجفی بروجردی به مساحت هشت هکتار اشاره کرد.

وی گفت: آمایش و پایش نیروهای انسانی شهرداری و استفاده بهینه از کارکنان حسب تخصص آن‌ها، بازسازی گسترده ناوگان موتوری شهرداری، خرید عمده مصالح عمرانی به‌منظور کاهش هزینه خلاف روند سنوات گذشته که این مهم به‌صورت جزئی و موردی خریداری می‌شد نیز از دیگر اقدامات شهرداری بوده است.

شهردار بروجرد اضافه کرد: تملک اراضی آینده‌دار برای شهرداری که تأمین اعتبار آن تاکنون به میزان ۷۰ درصد انجام شده و به‌حساب مالکان واریز خواهد شد که از آن جمله می‌توان به تملک ۸۰ هزار مترمربع ازا اراضی شمال شهر (میدان آیت الله نجفی) با اعتباری بالغ‌بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تملک اراضی واقع در بلوار امام (ره) و اراضی جنب میدان میوه و تره‌بار با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان نیز از دیگر خدمات بوده است.

جافری اضافه کرد: تعیین تکلیف تالار مهرگان و شهرک نمایشگاهی جهت تعیین سهم شهرداری از طریق انجام کارشناسی با توجه به اختلاف فی‌مابین شهرداری و بخش خصوصی، کاهش نسبی آرا صادره مبنی بر محکومیت شهرداری در محاکم قضائی و رشد نسبی آرا صادره به نفع این نهاد در سال ۹۸ نسبت به سنوات گذشته که از آن جمله می‌توان به توقیف اموال پیمانکار ایستگاه‌های CNG به علت ایجاد ضرر و زیان برای شهرداری اشاره کرد از دیگر اقدامات است.

وی ادامه داد: اخذ رأی بدوی در خصوص معدن شن و ماسه به نفع شهرداری از دیگر موارد قابل ذکر در این خصوص محسوب می‌شود.

شهردار بروجرد عنوان کرد: از دیگر اقدامات را تسویه بدهی شهرداری به اداره دارایی به میزان ۴۰ میلیارد تومان و برگزاری جلسات متعدد با سازمان تأمین اجتماعی (که متأسفانه هنوز به نتیجه نرسیده است)، تحقق‌بخش عمده‌ای از بودجه سال ۹۸ از طریق قانونمندی و نظارت دقیق بر انجام معاملات بوده است.

جافری اظهار کرد: حصول استقلال مالی سازمان‌های تابعه، به‌طوری‌که هر سازمان مستقلاً موظف به پرداخت حقوق کارکنان خود است، اقامه دعوا در محاکم قضائی به‌منظور جلوگیری از تخریب باغات سطح شهر از جمله باغ افشاری، انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) در خصوص انجام آزمایش مکانیک خاک با ۵۰ درصد قیمت مصوب نیز از دیگر اقدامات است.

منبع: ایسنا

کد خبر 421426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.