۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۴
اصلاح هندسی معابر شهری تالش

شهردار تالش گفت: در سال جاری اجرای عملیات اصلاح هندسی معابر شهری جهت بازگشایی گره‌های ترافیکی با هدف ایجاد سهولت در حرکت وسایل نقلیه از برنامه اصلی شهرداری این شهر است.

شهرام غنی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ورودی شهر، مسیرهای سه راه سید رضی، میدان دکتر طاهری، خیابان شهید مفتح، میدان دانش‌آموز در خیابان استقلال، تقاطع ۲۰ متری کشاورز، خیابان شهید رجایی سه راه ییلاق و مقابل اداره منابع طبیعی، میدان آزادی، خیابان شهید نواب صفوی مقابل مسجد ابوالفضل تالش، مشکلات ترافیکی دارد و شهرداری در سال جاری پس از اخذ مجوزهای لازم از شورای ترافیک شهرستان، اصلاح هندسی این معابر را اجرا می‌کند.

وی به روند اجرای تعریض پل "امام خمینی (ره) " در جاده اصلی تالش به آستارا اشاره کرد و افزود: هفت میلیارد ریال اعتبار از سالیان گذشته و ۹ میلیارد ریال نیز در سال ۱۳۹۸ از طرف کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری شهرستان تالش به این طرح اختصاص یافته است.

شهردار تالش ادامه داد: تعریض این پل به طول چهار متر انجام می‌شود، دو ستون آن ساخته شده و ساخت دو ستون دیگر آن نیز باقی مانده است، که در حاضر آگهی مناقصه آن منتشر شده و پیمانکاری که برنده مناقصه شود، باید به سرعت کار خود را آغاز کند.

غنی‌زاده، همچنین به پل "امید" به عنوان یکی از نقاط حادثه خیز و خطرآفرین شهر تالش در زمان بارندگی اشاره کرد و گفت: پل امید در ۲۰ متری خیابان "جمهوری اسلامی"واقع شده و در بارندگی شدید دچار آبگرفتگی و سیلاب می‌شود و تردد را برای شهروندان بسیار سخت می‌کند.

وی اضافه کرد: برای ساخت پل جدید در این مکان مجموعاً ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی پیش‌بینی شده است، در فاز نخست این طرح در سال ۹۶ مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اختصاص یافت و در سال ۱۳۹۷ نیز تجهیز کارگاه آن آغاز شد.

شهردار تالش با بیان اینکه در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال در قالب اوراق مشارکت به این طرح اختصاص یافت و سررسید این اوراق در سال ۱۴۰۱ است، ادامه داد: بزرگترین مشکل پیش روی اجرای این طرح تملک اراضی شهروندان و تأمین منابع مالی آن است.

غنی‌زاده با بیان اینکه پیمانکار در حال حاضر به دلیل نرسیدن بودجه پروژه را تعطیل کرده است، تصریح کرد: تملک اراضی اطراف پل، خود به تنهایی نیازمند تخصیص ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار ملی است که شهرداری تالش توان تأمین و پرداخت چنین هزینه سنگینی ندارد.

وی تاکید کرد: ساخت پل جدید سبب کاهش بار ترافیکی جاده ترانزیتی در کمربندی تالش و تسهیل در رفت و آمد برای شهروندان و مسافران به ویژه در ایام تعطیلات خواهد شد.

شهردار تالش خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر تالش به عنوان یکی از مناطق توریستی استان گیلان در فصول مختلف سال میزبان بسیاری از گردشگران از سراسر کشورمان است، به لحاظ تأمین منابع مالی، توجه بیشتر مسئولان را می‌طلبد، تا مدیریت شهری بتواند با خیالی آسوده و برنامه ریزی در حوزه شهری و مهندسی ترافیک، به دنبال جابجایی آسان، ایمن، راحت و اقتصادی باشد و با روان سازی و کاهش ترافیک رفاه و آسایش را برای شهروندان و مسافران فراهم کند.

به گزارش ایمنا، شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و چهار بخش مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود است که در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد. مرکز آن شهر هشتپر و در حدود ۵۴ هزار و ۱۷۸ نفر جمعیت دارد.

کد خبر 421419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.