محدودیت‌ها در اسپانیا با احتیاط برداشته می‎‌شود

دولت اسپانیا با هدف رسیدن به وضعیت عادی تا پایان ژوئن قرار است طرحی چهار مرحله‌ای را برای از میان برداشتن محدودیت‌ها در پیش گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا در اسپانیا با سرعتی باور نکردنی در سراسر کشور گسترش یافت و در مدت زمانی بسیار کوتاه جمعیت زیادی را به خود آلوده کرد به طوری که هم اینک این کشور در رده دوم جهان از نظر تعداد مبتلایان قرار گرفته است. مقامات رسمی این کشور پس از شناسایی اولین افراد آلوده به کووید-۱۹ فورا اقدامات سختگیرانه خود را آغاز کردند که پیامدهای مثبت فراوانی داشت. این روزها مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در اسپانیا به کمتر از یک سوم اوج خود در اوایل ماه آوریل رسیده است به همین دلیل مقامات رسمی تصمیم گرفته‌اند محدودیت‌های خود را که در تمام قاره اروپا مشابه نداشت، بتدریج از میان ببرند.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا گفته است که دولت قصد دارد طی یک پروژه چهار مرحله‌ای بتدریج تمام محدودیت‌ها را بردارد. پایان محدودیت‌ها در شهرهای مختلف کشور متفاوت خواهد بود و از چهارم ماه می تا پایان ژوئن ادامه خواهد داشت. در مرحله اول، یعنی چهارم ماه می، آرایشگاه‌ها و دیگر مشاغلی که نیاز به تعیین وقت قبلی دارد فعالیت خود را آغاز خواهند کرد. در مرحله بعدی که انتظار می‌رود از یازدهم ماه می آغاز شود کافه‌ها باز می‌شود مشروط بر اینکه تنها به اندازه یک سوم ظرفیت خود مشتری قبول کنند.

در مرحله سوم، افرادی که از نظر شرایط جسمی کاملا سالم هستند می‌توانند در گروه‌های کوچک با هم تعامل اجتماعی برقرار کنند و به اعضای خانواده نیز اجازه داده می‌شود در مراسمات تشییع جنازه شرکت کنند. در مرحله آخر، سواحل شهرهای بندری باز خواهد شد و فعالیت کشتی‌ها از سر گرفته می‌شود که این مرحله قرار است در اواخر ماه ژوئن اتفاق بیفتد.

کووید-۱۹ همچنان در کمین اسپانیایی‌ها است

پدرو سانچز گفته است که کم شدن تدریجی محدودیت‌ها در کشور به عوامل مختلفی نظیر میزان گسترش ویروس و تعداد تخت‌های بیمارستانی موجود برای مراقبت از افراد با حال وخیم بستگی دارد و هماهنگ با قوانین مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی خواهد بود. در این خصوص، مقامات رسمی هر شهر یا محله مسئول نظارت بر شرایط منطقه خود خواهند بود و وزیر بهداشت برای تغییر کردن یا نکردن میزان محدودیت‌ها در هر استان تصمیم خواهد گرفت.

نخست وزیر اسپانیا اگرچه از نتایج محدودیت‌های اعمال شده در دو ماه گذشته ابراز خرسندی  و آن را نوعی دستاورد برای کشور تلقی کرده است، اما در عین حال، هشدار می‌دهد که ویروس کرونا نابود نشده است و هر لحظه در کمین مردم اسپانیا است. سانچز از مردم می‌خواهد با وجود برداشته شدن محدودیت‌ها خود شخصا اصول بهداشتی را رعایت کنند تا از گسترش ویروس کرونا در کشور خودداری شود.

واکنش‌های متفاوت بنگاه‌های اقتصادی

گروه‌های تجاری مختلف که پیش از این بارها از دولت خواسته بودند اجازه فعالیت دوباره در محل کار را به آن‌ها بدهد، در واکنش به تصمیم جدید مقامات رسمی مبنی بر کاهش محدودیت‌ها بسیار متفاوت عمل کردند. مغازه‌دارن نسبت به اهداف دولت برای از میان برداشتن محدودیت‌ها ابراز خوشحالی کردند و گفتند با دیدی مثبت به این تصمیم نگاه می‌کنند به این امید که پیامدهای مثبتی همراه داشته باشد. این در حالی است که اعضای انجمن هتلداران اسپانیا احساس نگرانی کرده‌اند و گفته‌اند که بودجه کافی برای ازسرگیری فعالیت را ندارند.

کد خبر 421416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.