در رابطه با تضییع حقوق شهروندان با کسی تعارف نداریم

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در اصفهان مناطق محروم وجود نداشته و اگر مناطقی در شهر هستند که از امتیازهایی بی‌بهره‌اند، نیمه برخوردار محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نصراصفهانی شامگاه چهارشنبه در یک گفت‌وگوی زنده اینترنتی با بیان اینکه مدیریت یکپارچه شهری دغدغه‌ای است که همواره توسط شوراهای شهر مطرح بوده، اظهار کرد: اگر مدیریت یکپارچه شکل می‌گرفت، بیشتر می‌توانستیم در جهت تسهیل امور مردم گام برداریم اما اکنون توجه شوراها بیشتر معطوف به امور مربوط به شهرداری است.

وی افزود: اعتماد به شورای شهر اعتماد به مردمی است که این شوراها را انتخاب کرده‌اند و مردم نیز انتظار دارند شوراها با دسترسی مطلوب‌تر به ادارات بتوانند امور شهروندان را بهتر پیش ببرند.

رئیس شورای شهر اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ریزی و نظارت بر نحوه اجرای ۳۲۰ وظیفه‌ای که شهرداری برعهده دارد توسط شورای شهر انجام می‌شود، تصریح کرد: سه وظیفه عمده شورای شهر انتخاب شهردار، نظارت بر امور شهرداری و تصویب و نظارت بر اجرای بودجه است که با دقت نظر اعضا در جریان است.

وی با بیان اینکه حدود دو سال نیم از انتخاب شهردار اصفهان به اتفاق آرا اعضای شورا می‌گذرد، ادامه داد: در سال ۹۸ حدود ۹۱ درصد بودجه چهار هزار و ۱۰۰ میلیارد تومانی شهرداری محقق شد و اعضای شورا نیز در طول سال راه‌های جذب این بودجه را طی مراحل مختلف زیر نظر داشتند.

نصراصفهانی در خصوص تعطیلی سازمان ورزش در دوره حاضر شورای شهر، اظهار کرد: با توجهی که به حوزه ورزش در بودجه شهرداری شده، تعطیلی سازمان ورزش خلاء چندانی در ورزش شهر ایجاد نکرده است.

وی ادامه داد: معاونت ورزشی شهرداری با برنامه‌ریزی مناسب امور مربوطه را پیش برده و در قیاس با زمانی که سازمان ورزش در ساختار شهرداری بود، در رابطه با توجه به ورزش جوانان و نوجوانان کاستی احساس نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: ورزش همگانی در اصفهان با ۱۵۰ ایستگاه فعال برای آقایان و بانوان در سطح شهر همچون گذشته در جریان است و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد فضاهای سرپوشیده و روباز نیز مورد توجه بوده است.

وی اضافه کرد: در شورای پنجم مانند ادوار گذشته شورا، یکسان‌سازی مناطق مورد توجه بوده و می‌توان گفت اکنون به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در اصفهان مناطق محروم وجود نداشته و اگر مناطقی در شهر هستند که از امتیازهایی بی‌بهره‌اند، نیمه برخوردار محسوب می‌شوند.

بر خطاهای موجود چشم نمی‌پوشیم

نصراصفهانی اضافه کرد: اعضای شورای شهر به‌واسطه ارتباطی که با مردم داشته و به سبب حضور در کمیته‌های نظارتی و شرکت در جمع معتمدان محلی، وظیفه نظارتی خود در قبال جزئیات بودجه و رفتار و ارتباط مدیران با مردم را تحت نظارت قرار می‌دهند

وی با تاکید بر اینکه با کسی در رابطه با تضییع حقوق شهروندان تعارف نداریم، خاطرنشان کرد: با وجود آنکه خود را ملزم به رعایت آرامش حاکم بر شهرداری دانسته و بر انجام کارها و تکالیف محوله تاکید می‌کنیم اما هر جا که مشکلی پدیدار شود، چشم بر این مشکلات و خطاها نمی‌پوشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان از شهروندان خواست کاستی، نارسایی و سوءاستفاده‌های موجود در شهرداری را به شورای شهر گزارش کنند و ادامه داد: همه روزه اعضای شورا در دسترس هستند و شهروندان می‌توانند با آن‌ها ارتباط داشته باشند تا اگر موضوع قابل پیگیری مطرح شد، شورای شهر از طریق دستگاه‌های نظارتی در شهرداری آن را دنبال کند.

وی با بیان اینکه سعی می‌کنیم از شورایی که صرفاً به تصویب لوایح می‌پردازد دور بمانیم، افزود: تا امروز بسیاری از لوایح بوده که بررسی آن‌ها هفته‌ها به طول انجامیده و پس از انجام بازدیدها، برگزاری جلسات مختلف و طی شدن مراحل قانونی به صحن علنی آمده و به تصویب رسیده اما تنها زمان تصویب رسیدن آن مورد توجه قرار گرفته است.

مهم‌ترین چالش‌های شورای شهر

نصراصفهانی جاری بودن آب در زاینده‌رود و حل معضلات مربوط به اشتغال را از جمله مطالبه شهروندان از شورا دانست و گفت: شهروندان زن و مرد با مدارک تحصیلی خود به شورای شهر مراجعه می‌کنند اما چون حل مشکل آن‌ها در حوزه اختیارات شورا نیست، امکان رفع این مشکل آنها را نداریم.

وی با تاکید بر اینکه اختیارات قانونی شورای شهر با خواسته مردم تفاوت دارد، تحقق درآمدهای سال جاری شهرداری، مباحث زیست محیطی و آلودگی هوا، به روزرسانی قوانین در مناطق و سازمان‌های وابسته به شهرداری و کمبود اعتبارات برای توجه به آثار تاریخی شهر را از جمله چالش‌های دیگر شورای شهر عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه اعضای شورای شهر قصد دخالت در امور اجرایی شهرداری را ندارند، خاطرنشان کرد: شورای شهر وظیفه نظارتی دارد اما اگر احساس کنیم در برخی مسائل به منافع مردم آسیب وارد می‌شود با همراهی مدیران مناطق و سازمان‌های شهرداری ورود جدی به مسائل اجرایی شهرداری خواهیم داشت.

وی همچنین در خصوص بسته شدن پارک وحش صفه، تصریح کرد: بستن این مکان تبدیل به دغدغه بخشی از مردم شهر شده و شورا نیز در این رابطه پس از تعامل با سمن‌ها و فعالان زیست محیطی و اخذ نظرات کارشناسی، آنچه نظر مردم، سازمان حمایت از محیط زیست و شهرداری است را مدنظر قرار داده و اگر منتج به آن شود که دایر بودن این مکان سبب آزار حیوانات است، اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

کد خبر 421409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.