عابدی: اصلاح قانون انتخابات به حفظ شان شورای نگهبان کمک می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات مربوط به یک جناح یا حزب نیست و به حفظ شأن شورای نگهبان کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حیدر علی عابدی پیرامون طرح دو فوریتی الحاق یک تبصره به قانون انتخابات اظهار کرد: زمانی که از کسی شکایت می‌شود، طبق قانون شخص حق دارد بر اساس شکایت انجام شده دفاع خود را تنظیم کند، اما زمانی که علیه نماینده ای شکایت شود، در صورتی که نماینده در خواست مشاهده اسناد شکایت را داشته باشد، اعتمادی به او نمی‌شود. طبق این طرح اگر کسی بر علیه نماینده یا کاندیدایی گزارش یا شکایتی داشته باشد، نماینده با در اختیار داشتن اسناد و گزارشات در دادگاه اقامه دعوا می‌کند و در صورت کذب بودن اسناد باید شخص گزارش دهنده مجازات شود.

وی افزود: مخالفان این طرح عقیده دارند همه مردم طبق قانون باید در دادگاه از حق خود دفاع کنند اما نمایندگان و کاندیداهای انتخابات حق این کار را ندارند؛ زیرا معتقدند در صورت تصویب این طرح مراجعات به دادگاه‌های قضائی افزایش پیدا می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: این طرح تنها برای انتخابات مجلس نیست و انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری را هم می‌تواند در برگیرد. این طرح اگر به مجلس یازدهم راه پیدا کند، نیازمند پیگیری نمایندگان است؛ زیرا این طرح مربوط به یک جناح یا حزب نیست و به حفظ شأن شورای نگهبان کمک می‌کند.

کد خبر 421408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.