یارکشی اصولگرایان مجلس یازدهم آغاز شد

تحولات امروز، فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

واعظی: بورس مورد حمایت دولت است

محمود واعظی پس از پایان جلسه امروز هیئت دولت اظهار کرد: در شرایط فعلی، بازار سرمایه، بازار ملی و بخش‌های مختلف که متوازن مدیریت شود برای دولت مهم است، تا مردم خود انتخاب کنند در کدام بازار تمایل به سرمایه‌گذاری دارند تا سود مناسبی نصیب آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه در گذشته برخی در بخش‌های مختلف مانند طلا، سکه و ارز سرمایه گذاری می‌کردند، افزود: اقدامی که امروز در بازار انجام شده مورد حمایت دولت است و امیدواریم یک اطمینانی به مردم داده شود که از یک طرف مردم سود ببرند و از یک طرف کارآفرینان و صاحبان سرمایه بتوانند بخشی از بنگاه‌های خودشان را در اختیار مردم قرار دهند و در کنار آن در کشور توسعه و سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: موضوع بورس و سرمایه گذاری در آن مورد حمایت جدی دولت است و ما در ابتدا از خودمان شروع کردیم.

واعظی با اشاره به اینکه تاکید رئیس جمهور همواره بر این موضوع است که ابتدا دستگاه‌های دولتی اموال خود را واگذار کنند، گفت: دستگاه‌های دولتی، بنگاه‌ها و اموال خود را در اختیار بورس قرار دهند تا مردم بتوانند در این زمینه مشارکت داشته باشند و خوشبختانه بر اساس گزارش سازمان بورس در جلسه هیأت دولت باید گفت که بخش خصوصی نیز تمایل پیدا کرده تا بنگاه‌های خود را در بورس عرضه کند.

استعفای موسوی‌لاری به معنای وجود اختلاف‌نظر در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیست

محمود صادقی در واکنش به استعفای موسوی لاری از شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌طلبان و به دنبال آن طرح موضوع اختلاف در این شورا گفت: استعفا نشانه وجود اختلاف نیست. چون اساساً عمده کارکرد شورای عالی سیاست گذاری در موسم انتخابات بوده که بعد از آن هم هنوز هیچ حرف و بحثی مطرح نشده است. بنده به عنوان عضو شورای عالی سیاست گذاری تاکید دارم که هنوز جلسه برگزار نشده که بخواهد در آن مباحث و اختلاف نظری بیان شود. دلیل تأخیر در برگزاری جلسه هم شیوع کرونش بود. لذا معتقدم نباید استعفا را نشانه اختلاف نظر در شورای عالی سیاست گذاری تعبیر کرد ما در این فرصت تنها در گروهی در فضای مجازی مباحثی را مطرح کردیم که در آن هم موضوعات اختلافی وجود نداشت.

این عضو فراکسیون امید مجلس با این توضیح که موسوی لاری علت استعفایش را به روشنی اعلام کرده است، گفت: ایشان علت استعفا را بیماریش بیان کرده و اشاره‌ای کوتاه داشته که این کار باعث پویایی بیشتر شورای عالی سیاست گذاری می‌شود؛ البته از قبل هم قرار نبود اعضای شورا ثابت باشند لذا نباید استعفا را به اختلاف ربط داد.

اولین جلسه با حضور ۵۰ منتخب مجلس یازدهم برگزار می‌شود

شمارش معکوس برای پایان مجلس دهم و آغاز مجلس یازدهم شروع شده است و حالا نبض اصولگرایان برای اینکه چه کسی قرار است روی صندلی ریاست بنشیند. هرچند یارکشی آنها از چند روز بعد از انتخابات آغاز شد و هنوز هم زمزمه جلسات مجازی و لابی‌های پشت پرده به گوش می‌رسید اما آنطور که میرتاج‌الدینی نماینده منتخب تبریز می‌گوید این رایزنی‌ها قرار است هفته آینده در قالب فراکسیون اکثریت دنبال شود. هدف از برگزاری این نشست‌ها ایجاد هماهنگی و همدلی بیشتر بین نیروهای انقلاب است. در این جلسات درباره راه‌کارها برای کارآمد کردن مجلس یازدهم و فرآیندها درباره هماهنگی درباره انتخابات هیئت رئیسه مجلس یازدهم بحث و تبادل نظر صورت می‌گیرد.

منتخب مردم تبریز در مجلس یازدهم در ادامه از برگزاری نخستین جلسه ۵۰ نفری جریان اکثریت مجلس یازدهم به دعوت شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در تهران در هفته آینده خبر داد و گفت: قرار است در نشست شورای ۵۰ نفری، کمیته اجرایی انتخاب شود و کارهای مربوط به تشکیل فراکسیون اکثریت توسط هیئت اجرایی انجام شود. نخستین جلسه فراکسیون اکثریت مجلس به دلیل جلوگیری از شیوع و گسترش ویروس کرونا و با توصیه وزارت بهداشت با حضور ۵۰ نفر از منتخبین برگزار می‌شود.

مردم ایران نشان داده‌اند که در مقابل تهدید، عقب‌نشینی نمی‌کنند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد پیرامون تهدیدهای ترامپ اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته مردم ایران نشان داده‌اند که در مقابل تهدید، عقب‌نشینی نمی‌کنند و در عمل نشان داده‌اند در مقابل کسانی بخواهند با پرخاش، اهانت و تهدید صحبت کنند، می‌ایستند. در چارچوب مقررات بین‌المللی در خلیج فارس که در نزدیکی سرزمین ما و آب‌های ما است، گشت‌زنی داریم و امنیت این آبراه را در طول سال‌ها حفظ کرده‌ایم و خواهیم کرد.

وی یادآور شد: آمریکایی‌ها از هزاران مایل آن طرف‌تر آمده‌اند و مشخص است به دنبال چه هستند، همان‌طور که مردم منطقه می‌خواهند بهتر است هرچه زودتر منطقه را ترک کنند. مردم عراق و نمایندگان آنها یک چنین خواسته به حقی داشته‌اند تا نیروهای آمریکایی کشورشان را ترک کنند، به نفع همه است تا آمریکایی‌ها زودتر از اینجا خارج شوند. امور منطقه باید دست کشورهای منطقه باشد. خودمان بارها گفته‌ایم که با کشورهای منطقه می‌توانیم درباره امنیت، شکوفایی اقتصاد و تعاملات فرهنگی تعامل داشته باشیم. آمریکایی‌ها از آن سوی دنیا آمده‌اند تا به اختلاف‌افکنی بپردازند و میلیاردها دلار سلاح مرگبار به این منطقه بفروشند. مشخص است آنها به دنبال چه هستند.

تخت روانچی خاطرنشان کرد: بنابراین به نفع همه است این حضور هرچه زودتر پایان یابد. تلاش ما هم این است که ثبات و امنیت منطقه خلیج فارس را حفظ کنیم و این کار را ادامه خواهیم داد. آمریکایی‌ها می‌دانند که زورگویی، رعب و وحشت حربه‌هایی نیست که مردم ایران از آن بهراسند، ضمن اینکه ما به دنبال آن نیستیم که بخواهیم تنش و تشنج در منطقه افزایش یابد، اما حضور نظامی آمریکا و تحرکات آنها تنش‌زا است و باید هرچه زودتر به این کار خاتمه داده شود.

کد خبر 421401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.