۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰
سهرابی: بهتر است لیگ ناتمام اعلام شود

سرپرست باشگاه تراکتور می‌گوید که بهتر است لیگ برتر ناتمام اعلام شود.

به گزارش ایمنا، "میرمعصوم سهرابی" در خصوص ادامه یا تعطیلی مسابقات لیگ برتر، اظهار کرد: فیفا به عنوان متولی فوتبال در دنیا، تصمیم‌گیری در این زمینه را به فدراسیون فوتبال هر کشور واگذار کرده است. از طرفی نیز کمیته پزشکی فیفا طی گفت‌وگویی رسماً اعلام کرده که لیگ‌های فوتبال فوراً تعطیل شود چرا که سلامت انسان‌ها به مراتب با ارزش‌تر و مهمتر از فوتبال و درآمدهای ناشی از آن است. با توجه به اینکه فوتبال ایران برخلاف کشورهای اروپایی، صرفاً هزینه بوده و درآمدی از آن عاید تیم‌ها نمی‌شود پس بهتر است مسابقات لیگ نوزدهم نیمه تمام به پایان برسد.

وی افزود: باتوجه به نیمه‌تمام ماندن لیگ‌های معتبری همچون کشورهای فرانسه، آرژانتین و هلند و از سوی دیگر اصرار عجیب متولیان فوتبال ایران برای ادامه مسابقات، این موضوع در اذهان عمومی تداعی می‌شود که شاید فدراسیون با اسپانسری قرارداد همکاری دارد و به‌خاطر رفع تکلیف و منافع خودش، به ادامه مسابقات در شرایط کرونا اصرار می‌کند.

سهرابی خاطرنشان کرد: فدراسیون فوتبال باید هزینه باشگاه‌ها و همچنین سلامت بازیکنان را در اولویت نخست قرار داده و ادامه مسابقات لیگ نوزدهم را به طور کامل لغو کند و اکثریت باشگاه‌ها نیز طی مکاتباتی، از فدراسیون فوتبال درخواست لغو ادامه مسابقات را داشته‌اند.

سرپرست مدیرعاملی باشگاه تراکتور در خصوص پیشنهاداتش برای اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، گفت: باتوجه به اینکه بخش عظیمی از فوتبال ایران را تیم‌های لیگ برتری، دسته یکی، دست دومی و… شامل می‌شوند و باشگاه‌ها با هزینه‌های خود چرخ فوتبال ایران را می‌چرخانند، پس تأثیر رأی باشگاه‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال، باید بیش از ۵۰ درصد باشد.

وی به ایسنا گفت: درخواست ما از دبیر کل فدراسیون فوتبال و کمیته تدوین اساسنامه فدراسیون فوتبال این است که اکثریت حق رأی با باشگاه‌ها باشد چراکه معتقدیم اینکه باشگاه‌ها برای این فوتبال هزینه کنند ولی رأی سایرین در انتخاب رئیس فدراسیون فوتبال تأثیر بیشتری داشته باشد، بی‌عدالتی است.

کد خبر 421385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.