آغاز بهسازی و آسفالت جاده ترانزیتی آستارا

شهردار بندر آستارا از آغاز بهسازی و آسفالت جاده ترانزیتی این شهر به طول پنج کیلومتر خبر داد.

جواد معیتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این جاده بین‌المللی از میدان شهدای گمنام آغاز و تا پایانه ترانزیتی گمرک آستارا امتداد می‌یابد و خیابان شهید کاوه، بلور اسکله، سفیر امید و ولایت در این مسیر قرار دارند.

وی افزود: تردد و توقف تعدادی بسیاری از کامیون‌های ترانزیتی عبوری به مرور زمان علاوه بر تخریب آسفالت این جاده بین‌المللی باعث ایجاد خطرات احتمالی در این مسیر و نارضایتی شهروندان شده است.

شهردار آستارا ادامه داد: هم‌اکنون فاز نخست این بهسازی، زیرسازی و آسفالت یک کیلومتر از این جاده توسط شهرداری در حال انجام است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی چهار کیلومتر بعدی نیز تا ۲۰ روز آینده به اتمام می‌رسد.

معیتی میزان قیر مورد نیاز برای آسفالت این جاده را در مجموع ۵۰ تن عنوان کرد و گفت: برای بهسازی، زیرسازی و آسفالت این جاده ترانزیتی ۳۵ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

وی با بیان اینکه یک کیلومتر از آسفالت این جاده روکش و مابقی بهسازی و لکه‌گیری می‌شود، افزود: تردد و فعالیت مداوم ماشین‌آلات راه سازی و ماشین‌آلات سنگین شهرداری برای بهسازی این مسیر ترانزیتی، مدیریت شهری را دچار هزینه‌های مضاعف کرده است.

معیتی خاطرنشان کرد: در سال‌جاری در صورت مساعد بودن شرایط جوی، حدود ۱۴۰ هزار مترمربع کوچه و معابر شهری آستارا بر اساس اولویت بندی آسفالت می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 421361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.