همکاری ۷۲ هزار و ۶۹۴ داوطلب با هلال احمر برای مقابله با کرونا

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از همکاری ۷۲ هزار و ۶۹۴ داوطلب با هلال‌احمر در حوزه مقابله با ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ محمد نصیری در خصوص خدمات سازمان داوطلبان هلال احمر در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: از ابتدای شیوع این ویروس تا هفتم اردیبهشت‌ماه ۹۹، ۷۲ هزار و ۶۹۴ داوطلب با انجام ۸۸۰ هزار و ۷۰۲ نفر ساعت کار داوطلبی، برای قطع زنجیره انتقال ویروس با جمعیت هلال احمر همکاری کرده اند.

وی ارزش کمک‌های غیر نقدی داوطلبان هلال احمر برای مقابله با ویروس کرونا را ۴۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: داوطلبان هلال احمر تا هفتم اردیبهشت ماه جاری، در بیش از ۱۴۰۰ پروژه مختلف از جمله ضد عفونی و گندزدایی اماکن، تولید ماسک و لباس پزشکی، تأمین و اهدای دستکش، ماسک، بسته‌های بهداشتی و غذایی به نیازمندان مشارکت داشته اند.

به گفته رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، تا روز گذشته، ۵ میلیون و ۳۶۱ هزار و ۸۸۱ لیتر مواد ضد عفونی کننده و همچنین ۲۳ هزار و ۷۰۸ لیتر الکل اهدا شده و توسط داوطلبان هلال احمر ۸۰۶۳ معبر و خیابان به مسافت ۹۲ هزار کیلومتر، ۴۷۰ هزار و ۱۵۱ واحد اتوبوس، تاکسی و سواری، ۴۳ زندان، ۹۴ گرمخانه، ۳۳۶۴ مسجد، ۱۰۷۹ همراه سرا و ۴۳۰ هزار و ۲۳۰ مورد سایر اماکن در سراسر کشور، ضد عفونی و گندزدایی شده است.

نصیری با تاکید بر تولید روزانه هزاران ماسک و لباس سرهمی بیمارستان توسط داوطلبان خانه‌های هلال در ۸۷۵ کارگاه تولیدی در کشور، گفت: تا هفتم اردیبهشت ماه، یک میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۵۳ عدد ماسک، ۱۴۷ هزار و ۳۵۴ جفت دستکش و ۴۰ هزار و ۳۴ ثوب لباس سرهمی توسط داوطلبان هلال احمر تهیه و اهدا شده است.

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر، تصریح کرد: همچنین با همکاری داوطلبان در این مدت ۵۹ هزار سبد و بسته غذایی و ۱۶۵ هزار بسته بهداشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است. علاوه بر این، یک میلیون و ۲۴۴ هزار و ۸۰۶ ماسک به شکل تکی نیز توزیع شده است.

وی افزود: اهدای ۷ هزار و ۶۱۷ واحد خون توسط داوطلبان هلال احمر، از دیگر برنامه‌های اجرا شده با همکاری داوطلبان هلال احمر بوده است. علاوه بر این، سازمان داوطلبان برای مقابله با ویروس کرونا برنامه‌های دیگری همچون صدور مجوز برای ۴۰ تشکل مردم نهاد، ارسال ۳ میلیون و ۳۹۳ هزار پیامک آموزشی و تهیه و توزیع ۵۴۳ هزار بروشور برای آگاه سازی داوطلبان و عموم مردم و همچنین دعوت به همکاری برای شرکت در پروژه‌ها و برنامه‌های جمعیت هلال احمر را به اجرا درآورده است.

رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر، گفت: تا هفتم اردیبهشت، ۶۳ هزار و ۴۲۷ داوطلب هلال احمر و ۲ میلیون و ۳۹۸ هزار و ۱۶۸ نفر از مردم از آموزش‌های این سازمان در حوزه مقابله با کرونا نیز بهره مند شده اند. همچنین با همکاری ۵۷۹ پزشک و پیزاپزشک داوطلب در ۶۱ نقاهتگاه برپا شده توسط هلال احمر، ۵۶ هزار و ۱۷ نفر ساعت خدمت به بیماران مبتلا به کرونا ارائه شده است.

کد خبر 421357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.