استفاده از شاخص‌های هنری در ساخت مدارس اصفهان مورد توجه باشد

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان به لزوم استفاده از شاخص‌های هنری در ساخت مدارس اصفهان تاکید کرد.

به گزارش ایمنا، سید مهدی میربد در دیدار با یکی از هنرمندان شاخص عرصه خوشنویسی که در خصوص روش‌های ارتقا سطح معماری و ویژگی‌های شکلی ساختمان مدارس برگزار شد، با اشاره به اینکه ساختمان مدرسه یکی از ارکان آموزشی به شمار می‌آید و در کنار معلم و سایر ابزار کمک آموزشی در روند فراگیری دانش آموزان تأثیرگذار است، اظهار کرد: ما باید به سمتی حرکت کنیم که مدارسی زیبا و مستحکم بسازیم و یکی از ابعاد زیبایی شناختی استفاده از هنر خوشنویسی در فضاهای داخلی مدرسه از جمله سر در، تابلو، کتیبه نوشته‌های داخل محوطه و فضاهای مدرسه است.

وی گفت: به لحاظ "روانشناسی آموزشی" امروزه فضای مدرسه در یادگیری دانش آموزان تأثیر دارد و باید ساختمان مدارس را به نحوی بسازیم که از یک سو تکمیل‌کننده فرآیند آموزشی باشد و از سوی دیگر عمق فرهنگی استان اصفهان را متجلی سازد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان اصفهان افزود: استان اصفهان مهد تمدن ایرانی است و پیشینه پایتخت فرهنگی جهان اسلام را دارد.

وی افزود: در تعامل با هنرمندان و اصحاب خوشنویسی می‌توانیم در زمینه تزریق هنر به معماری ایرانی اسلامی مدارس، همکاری‌های مؤثری را رقم بزنیم.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل نوسازی مدارس استان اصفهان، میربد افزود: لازم است در این زمینه با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به طرح‌های مناسبی برسیم و زمینه تحول در استفاده از هنر خوشنویسی را در مدارس به وجود آوریم و در نهایت به سمتی حرکت کنیم که هنر به عنوان یک فضیلت اصلی در فرهنگ ایرانی در ساختمان مدارس ساری و جاری شود.

همچنین محسن سلیمانی از اساتید برجسته هنر خوشنویسی استان اصفهان، در این دیدار گفت: استفاده از هنر خوشنویسی در تزئین ساختمان مدارس و ارائه پیام‌های آموزشی به شکلی اثرگذار یک اقدام ارزشمند است و در این زمینه آماده همکاری هستیم.

کد خبر 421343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.