درخواست ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای اتوبوسرانی و مترو

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: برای سال ۹۹ یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت برای قطار شهری و ۵۰۰ میلیارد تومان برای اتوبوسرانی درخواست شده، اما هنوز مشخص نیست با چه میزان از این رقم پیشنهادی موافقت شود.

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سال گذشته ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای خرید اتوبوس پیش بینی کرده بودیم که متأسفانه در پایان سال به مشکلات شیوع کرونا برخورد کرد و روز ۲۸ اسفند اجازه انتشار این اوراق به شهرداری اصفهان داده نشد.

وی افزود: درصدد هستیم امسال علاوه بر استفاده از سهمیه سال گذشته، برای اتوبوسرانی و مترو در سال ۹۹ نیز اوراق مشارکت دریافت و منتشر کنیم، از این رو ۱,۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت درخواست کرده‌ایم.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: خوشبختانه رئیس جمهور در ستاد ملی کرونا برای تقویت ناوگان اتوبوسرانی دستوری مبنی بر اضافه شدن یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان شهری کشور صادر کرد.

وی ادامه داد: بر این اساس شهرداری اصفهان درخواست خود را ارائه و با سه کارخانه تفاهم نامه خرید اتوبوس امضا کرده و برای وزارت کشور ارسال کرد تا چنانچه مقرر شد اعتباری لحاظ شود، سهم اصفهان نیز مورد توجه قرار گیرد که امیدواریم این اتفاق بیفتد و این امکان خوب برای اصفهان فراهم شود.

طهرانی تصریح کرد: از مجموع یک هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری کشور، تعداد ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به کلانشهر تهران تعلق می‌گیرد و یک‌هزار اتوبوس دیگر بین سایر کلانشهرهای کشور تقسیم می‌شود، اما هنوز سهمیه‌بندی انجام نشده است.

وی با اشاره به استفاده از اوراق مشارکت برای اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی شهر، گفت: شهرداری اصفهان می‌کوشد تا از اوراق مشارکت که جزء برنامه‌ها و قانون دولت است، برای اجرای پروژه‌های عمرانی به خصوص در قطار شهری استفاده کند.

کد خبر 421325

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.