۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
افزایش ۲۰ درصدی بودجه شهرداری مهاباد

شهردار مهاباد گفت: بودجه مصوّب شهرداری این شهر برای سال جاری با ۲۰ درصد افزایش نسبت به سال گذشته ۷۵۰ میلیارد ریال تعیین شده است.

به گزارش ایمنا، کامران فاتح اظهار کرد: این مبلغ بر اساس میانگین درآمدهای شهرداری در طول چند سال گذشته برآورد شده و از هفت سرفصل درآمد و منابع تأمین اعتبار از جمله عوارض اختصاصی و عمومی، درآمدهای حاصل از وجوه و اموال شهرداری، دارایی‌ها، اعتبارات دولتی، درآمدهای مؤسسات انتفاعی شهرداری و سایر منابع تأمین اعتبار تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه شهرداری بدهکاری قابل توجهی به پرسنل و تأمین اجتماعی دارد، ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد بودجه سال جاری معادل ۴۶۰ میلیارد ریال صرف هزینه خدمات شهرداری و پرسنل می‌شود و ۴۰ درصد باقیمانده نیز برای پروژه‌های عمرانی شهر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ میلیارد ریال بودجه تعریف شده به بخش عمران اختصاص داده می‌شود، اضافه کرد: از این میزان ۱۳۰ میلیارد ریال صرف طرح‌های آسفالت و لکه‌گیری معابر و خیابان‌های خواهد بود.

شهردار مهاباد اضافه کرد: احداث چند پارک محله‌، تجهیز و نوسازی پارک‌های سطح شهر و بتن‌ریزی و پلاک‌بتن معابر شهر و تکمیل پروژه کمربندی «داشامجید» از جمله برنامه‌های شاخص شهرداری برای سال جاری است.

فاتح گفت: تمام طرح‌های عمرانی سطح شهر در طول سال جاری باید منطبق بر بودجه شهرداری تعریف شود و اضافه شدن پروژه‌های دیگر تنها در صورت مازاد شدن بودجه شهرداری امکان‌پذیر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بودجه سال گذشته ۶۱۰ میلیارد ریال بود، افزود: بیش از ۹۷ درصد بودجه پیش‌بینی در سال گذشته معادل ۵۸۰ میلیارد ریال در قالب سه سرفصل خدمات شهری، خدمات اداری و عمران شهری محقق شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 421270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.