۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
احداث ۲۰ پارک محلی جدید در مشهد

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در سال‌جاری توسعه و احداث پارک‌های جدید در دستور کار قرار گرفته است، گفت: امسال۲۰ پارک محلی در کلانشهر مشهد احداث می‌شود.

مهدی یعقوبی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در سال گذشته اقدامات جدی و برنامه‌های مدونی برای افزایش سرانه فضای سبز در نظر گرفته شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای فعالیت شورای پنجم تعداد ۸۴ پارک در مناطق کم‌برخوردار با مساحتی بالغ بر ۷۹ هکتار احداث شده است، افزود: تا پایان سال ۹۵ تعداد بوستان‌های مشهد ۵۷۵ مورد بوده که این رقم در پایان سال گذشته به تعداد ۶۶۴ بوستان رسیده است.

معاون خدمات شهری شهردار مشهد با بیان اینکه در سال گذشته ۳۶ بوستان در شهر مشهد احداث شد، تصریح کرد: در حال حاضر سرانه فضای سبز در مناطق کم برخوردار این کلانشهر حدود ۷.۹۴ مترمربع است.

یعقوبی ادامه داد: با توجه به اقدامات شاخص در حوزه فضای سبز در سال گذشته خدمات شهری شهرداری مشهد منتخب واحد سبز شد و این معاونت از سوی کمیته انتخاب صنعت خدمات سبز به عنوان واحد خدماتی سبز معرفی شد و تندیس سیمین و لوح تقدیر بیست و یکمین همایش ملی صنعت سبز را دریافت کرد.

وی گفت: توسعه فضای سبز شهری و کمربند سبز، احداث و راه‌اندازی بخشی از شبکه جداسازی آب شرب از خام و اتصال منابع آب به این شبکه، برنامه‌ریزی در راستای احداث تصفیه‌خانه‌های محلی برای تأمین منابع پایدار آب، تاکید بر استفاده از روش‌های مکانیکی یا بیولوژیک در ازای استفاده از سموم شیمیایی در فضای سبز و فعالیت‌های ویژه محیط زیست شهری از دلایل دریافت تندیس سیمین منتخب واحد خدماتی سبز بوده است.
 

کد خبر 421268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.