۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۱
مرمت "گاراژ کلانتر" در سمنان

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان از تکمیل بخش زیادی از بنای تاریخی "گاراژ کلانتر" تا پایان سال آینده خبر داد و گفت: عملیات احیا و مرمت دیوارها، سبک سازی و عایق‌کاری سقف این بنای تاریخی در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، سعید پرسا با بیان اینکه بنای گاراژ کلانتر از جمله ساختارهای درشت دانه با مساحتی حدود یک‌هزار و ۷۰۰ مترمربع در بافت تاریخی شهر سمنان بشمار می‌آید، اظهار کرد: این بنا در دو بخش شمالی و جنوبی در دو سوی حیاط گسترده با کشیدگی شمالی - جنوبی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: گاراژ کلانتر سال گذشته توسط شهرداری سمنان تملک شد و در سال جاری با انعقاد قرارداد با پیمانکار، عملیات مرمت برای حفاظت اضطراری و کالبد بنا در حال انجام است.

مدیر بافت تاریخی شهرداری سمنان با بیان اینکه این گاراژ در سال ۱۳۲۹ در دوره پهلوی با هدف ارائه خدمات باربری و مسافربری به مناطق مشهد و تهران و ایجاد تسهیلات برای مسافران به وجود آمده بود، خاطرنشان کرد: مقرر شد این مکان به عنوان محل گردشگری و صنایع دستی و به عنوان مرکز جذب گردشگر و توریسم در این منطقه محسوب شود.

پرسا گفت: از جمله بناهایی که کارکرد آن در ارتباط مستقیم با عناصر و نشانه‌های مدرنیسم در همجواری هسته تاریخی شهر سمنان بوده، گاراژ کلانتر است که حفظ این اثر به عنوان یک نمونه شاخص از معماری وابسته به کارکرد صنعتی برای شهر از اهمیت فراوانی برخوردار است.

کد خبر 421248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.