سرانه فضای سبز در لنگرود ۷ مترمربع است

شهردار لنگرود گفت: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند لنگرودی هفت مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۵۷ هکتار است که از این مقدار ۳۶ هکتار شامل سه پارک این شهر است.

سید مهدی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مدیریت شهری لنگرود هر ساله اقدامات مختلفی را در راستای زیباسازی، توسعه و حفظ و نگهداری فضای سبز شهری انجام می‌دهد تا علاوه بر ایجاد شهری زیبا، زمینه نشاط و شادابی را برای شهروندان فراهم کند.

وی افزود: در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند لنگرودی هفت مترمربع و مجموع فضای سبز شهری ۵۷ هکتار است که از این مقدار ۳۶ هکتار شامل سه پارک این شهر می‌شود.

شهردار لنگرود عنوان کرد: از اسفندماه سال گذشته تاکنون به منظور زیباسازی فضای سبز شهری تعداد۲۰ هزار جعبه و ۱۰ هزار گلدان نشای گل‌های فصل از جمله بنفشه، همیشه بهار، اطلسی و جعفری خریداری و در سطح این شهر کاشته شده است.

رجایی یادآور شد: در بهمن ماه سال گذشته به دلیل بارش برف سنگین در لنگرود بسیاری از درختچه‌های کاشته شده در محدوده شهری از بین رفت که تعدادی درختچه جدید جایگزین آن‌ها شد و این اقدام به مرور زمان ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به کاشت بیش از دو هزار اصله انواع نهال نارنج، برگ نو و کاج در باغچه‌ها و پارک‌های لنگرود با هدف توسعه فضای سبز شهری، افزود: شهرداری لنگرود در سال ۱۳۹۸ در مجموع برای فضای سبز شهری در حدود پنج میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال هزینه کرده است.

وی افزود: ۲۰ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گلکاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز شهری لنگرود تلاش می‌کنند.

شهردار لنگرود با تاکید بر اینکه زیباسازی محیط شهری و ایجاد آرامش و نشاط اجتماعی با مشارکت شهروندان امکان‌پذیر خواهد شد، از شهروندان خواست تا از رهاسازی احشام خود در فضای سبز شهری خودداری کنند.

به گزارش ایمنا، شهرستان لنگرود با حدود ۱۴۰ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، کومله و بخش اطاقور و پنج شهر است که شهر لنگرود مرکز بخش مرکزی محسوب می‌شود و تا مرکز استان گیلان ۶۰ کیلومتر فاصله دارد.

کد خبر 421245

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.