افزایش ۱۵ درصدی کشف انواع سرقت در سال ۱۳۹۸

جانشین پلیس آگاهی ناجا از افزایش ۱۵ درصدی کشف انواع سرقت در سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: پلیس مردم را سرمایه اصلی خود در بالا بردن سطح امنیت در جامعه می‌داند.

‌ به گزارش ایمنا سرهنگ فرامرز بهگذر در تشریح این خبر اظهار داشت: وقوع سرقت متأثر از علل و عوامل متعددی است، فقر، اعتیاد و بیکاری از جمله عواملی هستند که رابطه مستقیمی با افزایش وقوع سرقت دارند. بنابراین، هرگونه اقدامی که موجب کاهش یا از بین رفتن علل و عوامل اجتماعی مؤثر در وقوع سرقت شود، منجر به کاهش وقوع سرقت نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد کنترل و برخورد با سارقان حرفه‌ای در سال گذشته خبر داد و افزود: با تلاش کارآگاهان جهادگر پلیس آگاهی و همکاری سایر پلیس‌های تخصصی، تعداد زیادی از باندهای سرقت متلاشی و متهمان نیز دستگیر شده‌اند.

جانشین پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه یکی از عواملی که دست سارقان را در ارتکاب به این جرم می‌بندد، اعمال روش‌هایی مطمئن برای نگهداری از اموال توسط مردم است، تصریح کرد: بسیاری از افراد به دلیل بی دقتی در نگهداری از اموال خود به نوعی زمینه ساز سرقت اموالشان می‌شوند؛ در حالی که شاید با کمی دقت و توجه بتوان مانع از وقوع سرقت شد.

وی در ادامه از افزایش ۱۵ درصدی کشف انواع سرقت در سال ۱۳۹۸ نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: پلیس مردم را سرمایه اصلی خود در بالا بردن سطح امنیت در جامعه می‌داند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارق، مال باخته و محیط جرم سه فاکتور مهم در وقوع سرقت است، گفت: برای پیشگیری از سرقت باید علاوه بر اینکه با سارقان برخورد شود، می‌توان مال باخته و محیط جرم را نیز مدیریت کرد؛ یعنی مال باخته آموزش‌هایی ببیند که اموال خود را به درستی مراقبت کند و محیط نیز طوری طراحی شود که از وقوع جرم جلوگیری به عمل آید.

سرهنگ به گذر برخورد جدی و قاطع با سارقان حرفه‌ای در راستای تحقق شعار سال را از اولویت‌های پلیس آگاهی عنوان و خاطرنشان کرد: در همین راستا، تقویت گشت‌های پلیس آگاهی مورد توجه قرار گرفته و مقرر است از توان نیروی مقاومت بسیج نیز برای پیشگیری از وقوع سرقت بهره‌گیری شود.

منبع: مهر

کد خبر 421205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.