۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
اهدای خون در روزهای کرونایی

سازمان بهداشت عمومی بریتانیا (NHS) اعلام کرد که اهدای خون در روزهای شیوع ویروس کرونا با رعایت اصول بهداشتی هیچ منع و محدودیتی ندارد و مشکلی برای افراد به وجود نمی‌آورد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با وجود اینکه بیمارستان‌ها در حال مقابله با شیوع بیماری کرونا هستند، هزاران انسان در سراسر دنیا ممکن است به دلیل بروز مشکلات سلامتی دیگر به تزریق خون نیاز پیدا کنند. خون و فرآورده‌های خونی نیاز حیاتی بسیاری از بیماران مانند مبتلایان به تالاسمی، هموفیلی، بعضی از انواع سرطان و افراد مجروحان تصادفات جاده‌ای است، اما به دلیل شیوع ویروس کووید -۱۹ و کاهش مراجعات جهت اهدای خون، ممکن است بانک‌های خون با کاهش ذخایر خونی مواجه شوند. آیا با رعایت اصول بهداشتی در فرآیند اهدای خون، باز هم انجام دادن این کار با خطر همراه است؟

به گفته متخصصان و پزشکان، هنوز شواهدی وجود ندارد که نشان دهد ویروس کرونا از طریق خون منتقل می‌شود. اهداکنندگان خون باید توجه داشته باشند که ویروس کرونا تنها از طریق ترشحات بینی، بزاق و ترشحات تنفسی منتقل می‌شود و مردم در این زمینه باید اصول بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند. شست و شوی دست‌ها با آب و صابون، ضدعفونی کردن آن‌ها و رعایت فاصله با یکدیگر، به ویژه افراد بیمار می‌تواند خطر ابتلا به بیماری کرونا را تا میزان زیادی کاهش دهد.

بنابراین لازم است افرادی که از سلامت کامل برخوردار هستند به مراکز اهدای خون مراجعه کنند تا با رعایت اصول بهداشتی کامل، فرآیند خون گرفتن از آن‌ها انجام شده و کمبود ذخایر بانک‌های خون برطرف شود. در همان بدو ورود به مراکز اهدای خون، تب افراد توسط کارکنان این سازمان‌ها اندازه‌گیری شده و قبل از اهدای خون نیز با حضور پزشکان سازمان انتقال خون معاینه می‌شوند. همچنین به اهدا کنندگان خون تذکر داده می‌شود که در صورت بروز هر نوع علائم بیماری پس از اهدا، این موارد را به سازمان انتقال خون اعلام کنند تا خون آن‌ها استفاده نشود.

کد خبر 421201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.