۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
پیشنهادات خانه موسیقی به دولت

رییس هیات مدیره خانه موسیقی از مجموعه‌های دولتی خواست تا در جبران ضرر و زیان‌های مالی هنرمندان فعال عرصه موسیقی به فکر پرداخت وام‌های بلاعوض به این حوزه باشند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه موسیقی، تقی ضرابی رئیس هیأت مدیره خانه موسیقی گفت: کار بسیاری از هنرمندان موسیقی به کلی تعطیل شده ولی همچنان زندگی در جریان است و نیازهای آن پابرجاست پس باید مسئولان به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشند.

وی درباره مسائلی که هنرمندان در دوران شیوع کرونا و فاصله گذاری اجتماعی با آن درگیر هستند توضیح داد: هنرمندان موسیقی در دوران کرونا ضرر کرده اند و چون تقاضایی برای موسیقی وجود ندارد و آموزشگاه‌ها و اجراهای صحنه‌ای تعطیل شدند بسیاری بیکار شده اند.

رئیس هیأت مدیره خانه موسیقی عنوان کرد: قطعاً دولت باید برای جبران این ضرر و زیان به هر شکل ممکن و وام‌های بلاعوض و حتی طولانی مدت چاره‌ای بیاندیشد. زندگی بسیاری از هنرمندان موسیقی و دیگر هنرها سخت می‌گذرد. متأسفانه کار بسیاری از هنرمندان به کلی تعطیل شده ولی همچنان زندگی در جریان است و نیازهای آن پابرجاست و سوال این است که چگونه می‌توانند پاسخگوی نیازهای خود باشند. در بسیاری از کشورها چاره‌ای برای این بیکاری و تعطیلی دارند و اینجا هم باید مدیران و مسئولان به این مسائل توجه ویژه ای داشته باشند.

این مدرس دانشگاه و هنرستان موسیقی درباره تدریس در مراکز آموزشی در دوران کرونا گفت: بسیاری از کلاس‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود. که این مستلزم امکانات نرم افزاری و سخت افزاری مناسب و همچنین آشنایی کامل هر دو طرف با تکنولوژی روز است. برای خود من به این صورت است که مطالب درسی را ضبط کرده و برای استفاده شاگردان می‌فرستم. اما هیچکدام جای تدریس در کلاس را نمی‌گیرد.

رئیس هیأت مدیره کانون آهنگسازان خانه موسیقی در پایان گفت: در کلاس با شاگردان چشم در چشم هستم و در آنجا بازخورد مطالبی که تدریس می‌کنم را می بینم و اگر لازم باشد مطلب را به شیوه‌ای دیگر تکرار می‌کنم تا همه شاگردان و دانشجویان مطلب را درک کنند اما اینجا هیچ بازخوردی از آنها ندارم و باید منتظر باشم تا ببینم در امتحان آیا مطالب را یاد گرفته‌اند یا نه. به هر ترتیب برای همه مردم بخصوص هنرمندان در این دوران شیوع ویروس کرونا آرزوی سلامتی دارم و امیدوارم بتوانیم بزودی به پاس قدردانی از کادر زحمتکش درمانی کشور در کانون آهنگسازان آثاری را ساخته و منتشر کنیم.

کد خبر 421194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.