۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
خسارت سیلاب به تاسیسات شهری خلخال

شهردار خلخال گفت: بارندگی‌های شدید باران ،جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر این شهر در روزهای اخیر بالغ بر ۳۶ میلیارد ریال به تاسیسات زیربنایی شهرداری خسارت زد.

به گزارش ایمنا، صباح‌الدین برزگر اظهار کرد: بارش باران شدید در هشت روز گذشته از اردیبهشت سال جاری موجب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی این شهر شده و خسارات مالی سنگینی به تأسیسات زیربنایی شهرداری از جمله تخریب سطح آسفالت خیابان‌ها، پر شدن کانال‌ها و مجاری هدایت آب‌های سطحی، ابنیه فنی و پل‌های واقع بر روی سه رودخانه عبوری از این شهر خسارات مالی سنگینی وارد کرده است.

وی تصریح کرد: بارش تند و رگباری باران همراه با وزش باد با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت موجب شکسته شدن و سقوط درختان بلند تبریزی، صنوبر و بید در پارک جنگلی اللرباغی واقع در حاشیه رودخانه خروشان هروچایی شد که این امر علاوه بر بجا گذاشتن خسارت ملی قابل توجه به شهرداری به بخش فضای سبز این پارک صدمه زد.

شهردار خلخال گفت: با سقوط درختان تنومند این پارک به داخل رودخانه هروچای مسیر آب رودخانه تغییر یافته و سیلاب وارد باغ‌های میوه این شهرستان شد که شهرداری برای بازگرداندن وضعیت رودخانه به حالت اولیه و پیشگیری از ادامه وارد شدن خسارت بیشتر به باغداران متحمل بار مالی از جانب کرایه ماشین‌آلات سنگین از جمله جرثقیل برای جابجایی درختان سقوط کرده در مسیر رودخانه شد.

برزگر افزود: با تلاش مأموران آتش‌نشانی در روزهای گذشته بارها مجاری آب‌های روان و کانال‌های هدایت آب در این شهر که به علت وجود زباله و جاری شدن سیلاب مسدود شده بود، بازگشایی و مشکل انسداد روان آب‌ها و از ورد سیلاب به داخل اماکن مسکونی و تجاری از جمله زیرزمین خانه‌ها جلوگیری شد.

وی گفت: با وجود تلاش چندین روزه کارکنان شهرداری برای راه‌اندازی پل تخریب شده پیاده‌رو در پارک اللرباغی بر روی رودخانه هروچایی به علت افزایش آب این رودخانه عملیات جاگذاری پل فلزی پیش ساخته جدید در این محل تاکنون ناموفق بوده و در حال حاضر ارتباط دو سوی شهر از جمله مناطق شمال شرقی با شمال غربی و خیابان‌های ۱۷ شهریور، پاسداران و سی متری قدس با خیابان‌های امام حسین (ع) و شهید رجایی در دو سمت رودخانه هروچای در این محل قطع شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 421190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.