۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۷
تبدیل بیلبوردهای شهری به آثار هنری

کلانشهر کلن آلمان هر ساله در تاریخ مشخصی میزبان هنرمندانی از سراسر کشور است که در نمایش آثار هنری خود روی بیلبوردهای شهر با هم به رقابت می‌پردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف موسسه هنری Reclaim Kollektiv در کلانشهر کلن طراحی دوباره فضاهای عمومی به عنوان مکانی برای نمایش هنر است. از آن‌جا که کلن از تاریخی باستانی برخوردار است و به همین دلیل هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند، بنا بر این، بسیاری از نهادها قصد دارند با مشارکت خود جذابیت شهر را بیش از پیش افزایش دهند و علاوه بر این، به تبلیغ آثار و عکس‌های خود بپردازند.

بیش از هشت هزار بیلبورد و نمای تبلیغاتی در سراسر شهر کلن وجود دارد که فضاهای عمومی را به طور چشمگیری تحت تاثیر قرار داده است. هنرمندان موسسه Reclaim Kollektiv، به عنوان پیشگامان طراحی شهری از طریق هنرهای مختلف نظیر نقاشی و عکاسی، قصد دارند بیلبوردها و نماهای شهر کلن را از نو طراحی کنند تا از این طریق سطوح فرهنگی، بوم‌های هنری و چشم‌اندازهای عکاسی را در سراسر شهر گسترش دهند.

علاوه بر این، پیشگامان این جنبش می‌خواهند با نمایش آثار هنری تنوع را در میان چشم‌اندازهای شهری ترویج دهند و تصاویری را در سراسر شهر به نمایش بگذارند که هر کدام مفهومی خاص را در بر می‌گیرد و شهروندان را به تامل بر می‌انگیزد.

هنرمندان موسسه Reclaim Kollektiv بیلبوردهای شهر را از مقامات رسمی کلن اجاره می‌کنند و با اختصاص جایزه به بهترین طرح ارائه شده روی بیلبوردها توجه به هنر و کلن به عنوان یک مرکز فرهنگی در کشور را در میان مردم شهر گسترش می‌دهند.

هنرمندان داوطلب از سراسر کشور آلمان در این رویداد شرکت می‌کنند و ضمن اینکه می‌توانند برای تبلیغ بیشتر آثار خود را در معرض دید مخاطبان بسیاری از سراسر کشور قرار دهند، برای ارائه بهترین اثر نیز با هم به رقابت می‌پردازند و در صورت برگزیده شدن جوایز ارزشمندی دریافت می‌کنند. 

کد خبر 421185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.