رفع مسدودی رگ‌های حیاتی شهر در منطقه ۳

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از جاری شدن آب در رگ های حیاتی این منطقه خبر داد و گفت: جاری نبودن آب در چشمه باقرخان و مادی فرشادی در حدود ۲۵ سال باعث شده بود کف مادی به دلایل مختلف ناهموار شود که هموارسازی آن ثمره تلاش تیم خدمات شهری منطقه بوده است.

حسین کارگر در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، ضمن اشاره به پیشینه ایجاد مادی‌ها در زمان مرحوم شیخ بهایی، اظهار کرد: در زمان‌های گذشته عملیات آبرسانی به منظور تأمین مصارف کشاورزی و خانگی با ایجاد مادی‌ها به صورت یکسان در تمامی شهر اصفهان انجام می‌شد.

وی افزود: با ساخت و سازهای بی رویه در زمان‌های گذشته در امتداد این مادی‌ها و پیشرفت شهر به منظور مدرن شدن، برخی مکان‌های این مادی‌ها به محیطی ناامن تبدیل شده و محلی برای تجمع معتادان، اراذل و اوباش شده بود به همین منظور ساماندهی انهار جز سیاستگذاری‌های شهرداری اصفهان قرار گرفت.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: با آزادسازی‌های انجام شده در سال‌های اخیر در مسیر چشمه باقرخان، راه سواره رو بازگشایی شد و پس از آن عملیات سنگ چینی سنتی دیواره‌ها، احداث پل‌های ارتباطی، نرده گذاری و نورپردازی و فضای سبز انجام شد و این مسیر تبدیل به محیطی امن برای تردد آسوده شهروندان شد.

وی با اشاره به جاری نبودن آب طی ۲۵ سال در این مادی، افزود: متأسفانه چشمه باقرخان و مادی فرشادی که رگ حیاتی منطقه مرکزی شهر اصفهان محسوب می‌شوند به دلیل انبوه نخاله‌ها، مسیرهای عبور آب در برخی مکان‌ها مسدود شده بود.

کارگر خاطرنشان کرد: فعالیت مستمر ۱۶ روزه تیم خدمات شهری جهت رفع مسدودی‌ها با لوله گذاری ۵۰۰ اینچی حدود ۳۰ متر و لایروبی بیش از دو هزار مترمربع با ماشین آلات و تجهیزات تخصصی سطح چشمه باقرخان و مادی فرشادی انجام شد که آبرسانی مجدد این رگ حیاطی نقطه مرکزی شهر را مجدداً امکان پذیر کرد و به محیط پیرامون آن لطافتی دوباره بخشید.

کد خبر 421140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.