تعطیلی مراکز گردشگری اصفهان در اردیبهشت

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان از استمرار تعطیلی تأسیسات گردشگری استان اصفهان در اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون الهیاری گفت: همگان می‌دانند که اردیبهشت، ماهی است که "افسون اصفهان" می‌خوانندش، زیرا زیبایی‌های واقعی اصفهان را در اردیبهشت ماه می‌تواند دید، و این در حالی است که جریان مجدد زاینده رود این زیبایی‌ها را دو صد چندان کرده است.

او افزود: با توجه به مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا تأسیسات گردشگری اصفهان به صورت داوطلبانه از نیمه اسفندماه و سپس به صورت کامل از پایان اسفندماه سال گذشته تا کنون تعطیل شده اند.

الهیاری تاکید کرد: اگر چه بر اساس مصوبات جدید ستاد مبارزه با بیماری کرونا از ۲۳ فروردین ماه شاهد فعالیت مجدد، ولی به صورت گام به گام مشاغل هستیم، و همچنین محدودیت‌های تردد بین شهرها نیز در گام بعدی لغو شد، لکن با توجه به اینکه استان اصفهان یکی از پر تردد ترین استان‌های کشور به شمار می‌رود، معتقدیم امکان ارائه خدمات به گردشگران در تأسیسات گردشگری و جاذبه‌های استان همچنان بدلیل خطر شیوع بیماری کرونا وجود ندارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: تلاش داریم تا زیبایی‌های اردیبهشت اصفهان را که امسال از یک سو با ماه میهمانی خدا همراه شده و از سوی دیگر با بارندگی‌های بهاری همراه است را به صورت مجازی به دوستداران فرهنگ و سفر معرفی کنیم.

او افزود: در صورت ادامه سیر نزولی شیوع بیماری کرونا، در انتظار مصوبات جدید ستاد مبارزه با بیماری کرونا برای آغاز تدریجی فعالیت‌های تأسیسات گردشگری استان با رعایت اصول ایمنی و بهداشتی، حداقل برای گونه‌های محدودی از گردشگری، همچون سفرهای کاری، علمی و تجارتی هستیم.

آغاز عملیات مرمت بازار تاریخی کاشان

الهیاری در بخش دیگری از صحبت‌هایش به برنامه‌های مرمتی اداره‌کل میراث فرهنگی اصفهان هم اشاره کرد و گفت: در فروردین ماه سال جاری بر اثر بارندگی‌های اخیر که در پهنه استان رخ داد و به ویژه بیش از ۸۰ میلیمتر بارندگی در دشت کاشان که در کمتر از دو هفته به ثبت رسید، بخشی از طاق راسته بازار بزازها و همچنین سقف چهار مغازه در کاروانسرای زرکش ها از مجموعه بازار تاریخی کاشان فرو ریخت.

او افزود: در کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع این رویداد، کارشناسان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان با حضور در محل، وضعیت را بررسی نموده و با همکاری شهرداری منطقه یک (منطقه تاریخی کاشان) به منظور رفع خطر به صورت موقت، راسته بازار بزازها مسدود شد.

الهیاری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه صرفاً به یکی از طاق‌های راسته بازار بزازها خسارت وارد شده بود، کارشناسان اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با همکاری صمیمانه مسئولان شهرداری منطقه تاریخی کاشان کار مرمت این مجموعه را پس از تهیه طرح مرمت از روز گذشته آغاز کردند.

کد خبر 421130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.