گزارش فعالیت شرکت‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به رئیس جمهور

جلسه هم‌اندیشی رئیس جمهور با روسا و مدیران پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، جعفر قیصری دراین جلسه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، با بیان اینکه ۳۰ شرکت فناور مستقر در شهرک در حال حاضر مشغول تولید محصولاتی برای مقابله با کرونا هستند، اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰ شرکت در زمینه مواد ضدعفونی کننده، پنج شرکت در زمینه تجهیزات بیمارستانی و تنفسی، چهار شرکت در زمینه تولید ماسک و یک شرکت در زمینه تولید تصفیه هوا فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: همچنین یک شرکت در زمینه تولید تب سنج غیر تماسی، چهار شرکت در زمینه دستگاه‌های ضدعفونی کننده، چهار شرکت در زمینه سامانه‌های برخط و خدمات IT و یک شرکت در زمینه خط تولید ماسک فعالیت می‌کند.

قیصری به ایجاد خط تولید ماسک سه لایه اشاره و یادآور شد: در حال حاضر ۱۷ خط تولید توسط این شرکت ایجاد شده است.

رئیس این مرکز علم و فناوری به سامانه راهکار هوشمندانه تنظیم الکترونیکی بازار (رهتاب) اشاره کرد و افزود: با به کارگیری سامانه رهتاب، شناسایی نیازهای گروه‌های متفاوت شهروندان توسط کارگروه تنظیم بازار استان، با سهولت و دقت بیشتری صورت می گیرد و همچنین امکان قیمت‌گذاری یکپارچه و مدیریت قیمت‌ها مقدور خواهد بود.

وی اضافه کرد: با به کارگیری سامانه رهتاب، امکان رصد جریان کالا از بدو ورود به انبارهای تامین کنندگان استان و سپس انبارهای توزیع کنندگان و پذیرندگان فراهم می‌شود و احتکار و یا قاچاق کالا، کاهش چشمگیری خواهد یافت.

رئیس جمهور نیز در بخشی از سخنان خود با اشاره به سامانه رهتاب گفت: این بسیار خوب است که شرکتی از ابتدای تولید تا وقتی محصول به دست مصرف کننده برسد، این زنجیره را ایجاد و کنترل کند تا توزیع محصولات به صورت عادلانه انجام شود.

حسن روحانی ادامه داد: تقویت بیش از پیش زنجیره روابط و همکاری دانشگاه، تولید کننده و پارک های علم و فناوری ضروری است و بی تردید این روند به نفع هر سه بخش خواهد بود.

رئیس جمهور، روند شتابان درآمدزایی و اشتغال‌زایی پارک‌های علم و فناوری کشور را بسیار ارزنده خواند و اظهار کرد: از سال ۹۲ تا امروز ۱۹ درصد بر شمار پارک‌های علم و فناوری کشور افزوده شده و همزمان شرکتهای دانش‌بنیان فعال در پارک های علم و فناوری در سال گذشته موفق به کسب درآمد ۱۳ هزار میلیارد تومانی شدند.

کد خبر 421115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.