مردم با رعایت فاصله اجتماعی به یکدیگر احترام بگذارند

رئیس سازمان مدیریت و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک گفت: مردم با رعایت فاصله اجتماعی به یکدیگر احترام بگذارند چراکه در اجرای این طرح تنها حفظ سلامتی شهروندان در نظر گرفته شده است.

حجت الله مرادی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند اظهار کرد: این طرح ابتدا در اتوبوس‌های شهری اراک در مقطع کوتاهی انجام شد، اما متأسفانه مردم رعایت نکردند اکنون به صورت مجدد پیشنهاد داده‌ایم تا این فاصله گذاری اجتماعی هوشمند انجام شود و امیدواریم این بار مردم مشارکت بیشتری در اجرای این طرح برای حفظ سلامت خود داشته باشند.

وی با بیان اینکه در صورت همکاری شهروندان طرح فاصله گذاری اجتماعی در اتوبوس‌های درون شهری قابل اجرا است، ادامه داد: در شرایطی که تعداد مسافران از حد مجاز بیشتر شود اتوبوس سریع‌تر حرکت می‌کند و بلافاصله اتوبوس کمکی اعزام خواهد شد البته این موضوع نیز با توجه به اینکه بیشتر اتوبوس‌ها خصوصی است و درآمد آنها کفاف نمی‌دهد مشکلاتی را ایجاد کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک با بیان اینکه در تاکسی‌ها طرح فاصله گذاری اجتماعی با سوار شدن دو مسافر در صندلی عقب اجرایی شده است، گفت: اجرای این پروتکل‌ها تنها مساعدت مردم را می‌طلبد و مردم باید با رعایت این موارد به حریم یکدیگر و سلامت خود احترام بگذارند.

وی با بیان اینکه ناوگان حمل و نقل عمومی جزء ۱۰ شغل آسیب دیده از شیوع کرونا است که دولت قول مساعدت به آنها را داده است، خاطرنشان کرد: تاکنون از جانب دولت در این زمینه اقدام نشده، اما اتحادیه تاکسیرانی برای ارائه تسهیلات به رانندگان تاکسی لیستی را ارائه کرد که سهمیه اراک ۲۲۰ نفر بود و این افراد را از بین رانندگانی که وضعیت مالی ضعیف‌تری دارند انتخاب و به اتحادیه معرفی کردیم تا به آنها تسهیلات تعلق بگیرد.

مرادی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هر شب ناوگان حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌های اتوبوس و ترمینال‌ها ضدعفونی می‌شود، از مردم درخواست کرد: با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در جامعه و به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی به قطع زنجیره شیوع کرونا کمک کنند.

وی گفت: بازسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری که متوقف و از حوزه فعالیت خارج شده بود در سال جاری در دستور کار قرار گرفته و در حال حاضر کارشناسی‌های اولیه در حال انجام است.

رئیس سازمان مدیریت و حمل و نقل بار و مسافر شهرداری اراک ادامه داد: این تعداد اتوبوس قابلیت بازسازی و بازگشت مجدد به چرخه حمل و نقل عمومی را دارند و وظیفه سازمان در حال حاضر افزایش بهره وری و استفاده حداکثری از امکانات موجود است.

کد خبر 421067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.