عابدی: گروه‌های سیاسی به یکدیگر نزدیکتر شده‌اند

یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر شیوع بیماری کرونا بر فضای سیاسی کشور، گفت: امروز گروه‌های سیاسی به یکدیگر نزدیک تر شده‌اند و همگرایی روز به روز بیشتر می‌شود.

حیدرعلی عابدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا درباره تأثیر شیوع کرونا بر فضای سیاسی کشور اظهار کرد: تأثیر شیوع کرونا بر فضای سیاسی کشور مثبت بود و باعث شد نگاه‌ها واقع‌گرایانه‌تر شود؛ گروه‌های سیاسی نیز کمتر به اختلافات دامن زدند.

وی افزود: در شرایط کنونی گروه‌های سیاسی کمتر در جامعه توقع ایجاد می‌کنند، در صورتی که در دوران قبل از شیوع کرونا بدون اینکه به توان دولت توجه کنند در تمامی حوزه‌ها توقعات بالایی را در جامعه ایجاد می‌کردند. امروز کسانی که برایشان مهم نبود امید در جامعه وجود داشته باشد دیگر میدانی برای پیشبرد اهداف خود ندارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز گروه‌های سیاسی به یکدیگر نزدیک‌تر شده‌اند و همگرایی روز به روز بیشتر می‌شود.

عابدی با اشاره به چالش‌هایی که کشور در سال جاری با آنها رو به رو خواهد بود، گفت: باید با دو دیدگاه به تحلیل مشکلات کشور در سال جاری پرداخت. اول اینکه شیوع بیماری کرونا فروکش کند و کشور همانطور که در ووهان چین این اتفاق افتاد به دوران پساکرونا برسد. اما دیدگاه دیگر این است که کرونا در کشور فروکش نکند و آرامشی که در ووهان چین برقرار شده بر اثر موج جدید بیماری بهم بخورد و دانشمندان در تولید واکسن آن ناتوان باشند.

وی ادامه داد: باید دید فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تا چه زمانی ادامه پیدا خواهد کرد و مشاغلی که تعطیل شده‌اند تا کی می‌توانند تعطیلی را تحمل کنند. این موضوع مختص ایران نبوده و در تمامی کشورهای دنیا در حال اجرا است. همیشه باید دو روی یک سکه را ببینیم؛ یک رو اتمام کرونا و بازگشت به دوران پیش از شیوع این بیماری است و یک روی دیگر سکه نیز زندگی با کرونا است، همانطور که با آنفلوانزا زندگی می‌کنیم با این تفاوت که وسعت آسیب کرونا بیشتر است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تأثیر شیوع کرونا بر زندگی مردم جامعه، تاکید کرد: اولین و بزرگترین چالشی که در سال جاری وجود دارد خارج شدن زندگی بشر از حالت زندگی اجتماعی به زندگی خانواده گرا خواهد بود؛ بنابراین بزرگترین چالش ما در خانواده اتفاق می‌افتد و اختلافات خانوادگی نه تنها میان همسران که میان فرزندان رخ می‌دهد. در این شرایط روانشناسان جامعه باید برای این چالش برنامه داشته باشند.

کد خبر 421065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.