رفع نواقص طرح‌های جامع و تفصیلی رضوانشهر

شهردار رضوانشهر گفت: این شهر از طرح‌های جامع و تفصیلی شهری مصوب برخوردار است، اما برخی نواقص و کاستی‌ها وجود دارد که کارشناسان فنی شهرداری لیست آن‌ها را تهیه کرده‌اند و به منظور بررسی و بازنگری به مشاور شهرسازی تحویل و برای طرح در کمیسیون‌های تخصصی ارسال خواهد شد.

مازیار صفایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از طرح‌های مطالعاتی موفق در شهرداری رضوانشهر، پروژه محله‌بندی و توسعه آتی شهر بوده که در تعریف طرح‌های عمرانی، فضای سبز و بازنگری در طرح‌های جامع و تفصیلی و نظام بودجه نویسی مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

وی افزود: اطلاعات آماری طرح محله‌بندی و توسعه آتی شهر رضوانشهر به صورت مشترک توسط شهرداری و گروه شهرسازی دانشگاه گیلان انجام شده است.

شهردار رضوانشهر اضافه کرد: در این اطلاعات آماری میزان همراهی شهروندان به تفکیک محلات در آن مشخص شده است و به زودی منتشر و در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

صفایی با بیان اینکه مجتمع ساحلی شهرداری پس از تعطیلی و وقفه دو ساله به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار و آپارتمان‌ها و سوئیت‌های آن بازسازی و تجهیز شده است. افزود: این اقدام علاوه بر افزایش امکانات تفریحی برای شهروندان و گردشگران، باعث ایجاد منابع مالی برای شهرداری نیز شده است.

وی عنوان کرد: مدیریت شهری عرصه‌های گردشگری موجود در رضوانشهر را شناسایی و آن‌ها را به دستگاه‌های اجرایی مرتبط معرفی و بر توسعه اقتصادی تاکید کرده است، که انتظار می‌رود در بررسی درخواست‌های شهرداری تسریع شود.

شهردار رضوانشهر همکاری شهروندان در پرداخت به موقع عوارض شهرداری را بسیار مهم و ضروری دانست، افزود: هنگامی که شهروندی توسعه و پیشرفت شهری، بهبود سیما و منظر و ایجاد زیرساخت‌ها را مشاهده کند، خود را همگام با مجموعه مدیریت شهری می‌بیند و در پرداخت عوارض شهرداری درنگ نخواهد کرد.

صفایی تاکید کرد: عوارض یکی از مهم‌ترین منابع درآمدی شهرداری‌ها محسوب می‌شود و بهای خدمات شهرداری، پرداخت به موقع عوارض است که در نهایت در شهر هزینه می‌شود، بدیهی است، هرچه توان شهرداری‌ها بالاتر باشد خدمات بیشتر و مطلوب‌تری می‌توانند به شهر و شهروندان ارائه کنند.

به گزارش ایمنا، رضوانشهر در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 421063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.