یونسکو اقدامات یزد در مقابله با شیوع کرونا را معرفی می‌کند

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد گفت: از سوی سازمان جهانی یونسکو، شهر یزد به واسطه فعالیت‌ها و اقدامات خود در طول سال‌های متمادی و به ویژه در زمان شیوع کرونا برگزیده شده تا به جهانیان معرفی شود.

محسن عباسی هرفته در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه شهر جهانی یزد از سوی سازمان جهانی یونسکو انتخاب شده تا اقدامات انجام شده در دوران شیوع بیماری کرونا را به جهانیان معرفی کند، اظهار کرد: انتخاب به واسطه فعالیت‌ها و اقدامات شهر جهانی یزد در طول سال‌های متمادی و به ویژه در زمان شیوع کرونا انجام شده است.

وی افزود: به پیشنهاد سازمان جهانی یونسکو کلیپی با مضمون معرفی شهر یزد و اقدامات شهروندان در راستای مقابله با شیوع ویروس کرونا ساخته شد تا در سایت یونسکو بارگذاری شود و مردم تمام کشورها بتوانند بار دیگر یزد را ببینند و بیشتر از قبل با آن آشنا شوند.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد با بیان اینکه این موضوع فرصت کم نظیری برای معرفی شهر میراث جهانی یزد بشمار می‌آید، تصریح کرد: در این کلیپ ابتدا شهر یزد معرفی شد و سپس ویژگی‌های شاخص آن مطرح و در نهایت به اقدامات انجام شده در زمان شیوع کرونا اشاره شد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده در شهر میراث جهانی یزد در مقابله با شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: راه اندازی بازارهای اینترنتی فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی یزد، برگزاری پویش‌های اجتماعی مردمی و تدوین پروتکل فعالیت کارگاه‌های مرمتی و حفظ روند حفاظت از آثار تاریخی یزد از مهمترین این اقدامات است.

عباسی هرفته با بیان اینکه این کلیپ هم اکنون در سایت سازمان جهانی یونسکو به آدرس https://whc.unesco.org/en/news/2101 قابل دسترسی است؛ گفت: این فرصت به ندرت در اختیار شهرهای دارای آثار میراث جهانی قرار می‌گیرد و تلاش فعالین حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که با تلاش مضاعف از شرایط سخت موجود فرصتی برای شناساندن یزد آفریدند قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: با توجه به بازدید میلیونی این سایت امیدواریم نگاه مثبت و امید بخش شهر میراث جهانی یزد به جامعه جهانی منتقل شده باشد.

کد خبر 421052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.