۶۹ روز با جنجالی‌ترین دیدار لیگ نوزدهم!

روز گذشته کمیته استیناف با اعلام پیروزی سه بر صفر پرسپولیس به ۶۹ روز بحث و جدال در خصوص دیدار سپاهان و پرسپولیس پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روز گذشته پس از کش و قوس‌های فراوان بالاخره کمیته استیناف فدراسیون فوتبال رای به پیروزی سه بر صفر پرسپولیس در دیدار جنجالی مقابل سپاهان داد تا قائله ۶۹ روزه پر حاشیه‌ترین مسابقه لیگ نوزدهم به پایان برسد.

روز قبل از بازی

ماجرا از ۳ اسفند سال گذشته آغاز شد. جایی که تازه سر و کله کرونا در ایران پیدا شده بود و با وجود دایر بودن ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس شایعاتی بر برگزاری دیدارهای هفته بیستم بدون حضور تماشاگران از راهروهای سازمان لیگ شنیده می‌شد.

حوالی ساعت ۳ بعدازظهر ستاد مقابله با ویروس کرونا بیانیه‌ای را منتشر و مسابقات را از پنجم اسفند، یعنی درست فردای بازی سپاهان و پرسپولیس به مدت ۱۰ روز لغو کرد.

دو ساعت بعد، سایت باشگاه پرسپولیس اعلام کرد در جلسه قبل از بازی این تیم با سپاهان که در حضور سهیل مهدی، سرپرست مسابقات سازمان لیگ برگزار شد، معین شده دیدار فردا در ورزشگاه نقش جهان بدون حضور تماشاگران برگزار شود و این در حالی است که باشگاه سپاهان کاملاً مخالف این موضوع بوده‌است.

در ساعت ۲۲ روز پیش از مسابقه دو تیم، بلیت فروشی نبرد استقلال و ذوب آهن از روی سایت برداشته شد تا حدس و گمان‌هایی به وجود آید که احتمالاً نبرد زردهای اصفهان و سرخ پوشان تهران نیز به همین منوال بدون هواداران برگزار می‌شود. هر چند همچنان بلیت فروشی بازی سپاهان و پرسپولیس در جریان بود.

در ساعت پایانی این روز نیز بالاخره سپاهانی‌ها هم واکنش نشان دادند و این باشگاه با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که در مسابقه فردا خبری از تماشاگران نخواهد بود. با این وجود سپاهان راضی به این شرایط نبودند و در این بیانیه ذکر کردند که به دنبال لغو و یا گرفتن اجازه برای ورود هواداران در بازی فردا خواهند رفت.

بیشتر بخوانید:

تمام مسابقات ورزشی کشوری و لیگ‌های دسته اول و دوم از روز دوشنبه تا اطلاع ثانوی لغو شد

سازمان لیگ خواهان برگزاری بدون تماشاگر سپاهان-پرسپولیس نیز شد / سپاهان مخالفت کرد

سپاهان-پرسپولیس لغو یا بدون تماشاگر؟

تجمع هواداران سپاهان برای ممانعت از برگزاری مسابقه سپاهان - پرسپولیس + فیلم و عکس

هواداران سپاهان اجازه حرکت اتوبوس تیمشان را نمی‌دهند

روز مسابقه

اتفاقات روز دیدار سپاهان و پرسپولیس از حدود ساعت ۱۲ ظهر آغاز شد. جایی که هواداران طلایی‌پوش اصفهانی به مقابل هتل کوثر این شهر رفتند و با ازدحام خواستار ماندن تیم محبوب‌شان در هتل و نرفتن به ورزشگاه نقش جهان برای صف‌آرایی با پرسپولیس شدند.

تا چند ساعت بعد و حوالی ساعت ۱۶ همچنان فیلم‌هایی از مقابل هتل کوثر اصفهان مخابره می‌شد که به نظر سپاهانی‌ها جلوی حرکت اتوبوس را به سمت ورزشگاه نقش جهان گرفته بودند.

با این شرایط پرسپولیسی‌ها به ورزشگاه نقش جهان رسیده بودند و مشغول گرم کردن برای آغاز دیدار بودند. با وجود اینکه بازی طبق برنامه باید ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه آغاز شود، سپاهان ۱۶:۳۴ دقیقه طبق پخش زنده تلویزیونی وارد ورزشگاه می‌شود. دقایقی بعد مسعود تابش روی آنتن زنده شبکه سه رفت و اعلام کرد سپاهان آماده است و تا چند دقیقه دیگر وارد زمین می‌شود.

خبری از تیم اصفهانی نمی‌شود.پرسپولیس دقایقی بعد به دستور ناظر بازی جلال مرادی همراه با داوران پا به چمن نقش جهان می‌گذارد. این بار سهیل مهدی، سرپرست مسابقات سازمان لیگ به روی آنتن زنده می‌رود و می‌گوید شرایط فراهم است و اعلام می‌کند قطعاً مسابقه برگزار می‌شود و به محض ورود تیم سپاهان به زمین، بازی شروع خواهد شد. در همین حین و در حالی که هنوز صحبت‌های سرپرست مسابقات سازمان لیگ به پایان نرسیده، تصاویر تلویزیونی جلال مرادی را نشان می‌دهد که به همراه افشین پیروانی، تیم پرسپولیس را با سرعت از زمین مسابقه خارج می‌کند.

چند دقیقه بعد و حوالی ساعت ۱۷، تیم تهرانی تمام وسایل خود را از رختکن خارج و آماده رفتن از استادیوم می‌شود. بازیکنان سرخ پوش یک به یک سوار اتوبوس می‌شود. در ادامه مسئولین هر دو تیم صحبت‌هایی را عنوان کرد. انصاری‌فرد نتیجه بازی را سه بر صفر به نفع پرسپولیس می‌گوید. تابش و فتاحی ولی از آمادگی سپاهان برای شروع دیدار سخن می‌گویند و یاد آور فینال پرسپولیس با داماش می‌شوند. پیروانی اما این ادعا را رد می‌کند و خاطرنشان می‌کند از سوی سپاهان اراده‌ای برای برگزاری مسابقه نبود.

بیشتر بخوانید:

از پنچری اتوبوس سپاهان تا حضور یک ساعت و نیمه پرسپولیس در نقش جهان

اخبار ضد و نقیض / سپاهان ۳ بر صفر بازنده ال کلاسیکو؟!

الکلاسیکو برگزار نشد! + فیلم

گل محمدی: نهایت همکاری را با سپاهان انجام دادیم!

تیم سپاهان باید شرایط را می‌سنجید / کسی از پرسپولیس دلگیر نباشد

انصاری فرد: از سپاهان تدارکات هم در زمین حاضر نشد

همیشه در بازی با یک تیم خاص مشکلاتی پیش می‌آید

حواشی پس از بازی

از همان شب مسابقه، جدال از زمین مسابقه به برنامه‌های تلویزیونی و مصاحبه‌های پی در پی کشیده شد. در یکی از جالب‌ترین این مصاحبه‌ها، جلال مرادی ناظر این دیدار در شب مسابقه به صورت تلفنی در یک برنامه تلویزیونی حاضر شد و اعلام کرد سپاهانی‌ها ساعت ۱۶:۱۵ دقیقه در ورزشگاه نقش جهان بوده‌اند. این ادعا در حالی بود که تصاویر زنده از این بازی روایت‌گر داستان دیگری بود و نشان می‌داد سپاهانی‌ها ۱۶:۳۴ دقیقه پا به ورزشگاه گذاشتند.

سپاهان رو بعد فیلمی از گرم کردن در رختکن و راهرو ورزشگاه منتشر کرد تا نشان دهد آماده ورود به زمین بوده‌است. همان فیلم اما سندی بر علیه باشگاه سپاهان شد؛ جایی که قلعه‌نویی رو به سیامک قلیچ‌خانی مدیررسانه‌ای این تیم گفت: حواستان باشد تا پرسپولیسی‌ها و داورها به زمین نرفتند ما هم نرویم! صحبت‌ها و پاسخ‌ها در رسانه‌ها ادامه یافت. چند شب بعد فرمانده یگان ویژه اعلام کرد سپاهانی‌ها مشکلی برای ترک هتل نداشته‌اند. صحبتی که مخالفت شدید سپاهانی‌ها را به همراه داشت.

اعلام رای کمیته انضباطی

چهار روز پس از پایان این دیدار پرحاشیه، کمیته انضباطی رای را اعلام کرد. این کمیته در ساعات پایانی ۸ اسفند سال گذشته پرسپولیس را سه بر صفر پیروز این دیدار معرفی کرد و سپاهان را موظف به پرداخت ۱۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی به علاوه محرومیت از حضور تماشاگر در اولین دیدار خود کرد. نکته قابل توجه اینجا بود که هر دو تیم پس از این حکم با تغییراتی در ساختار مدیریت خود مواجه شدند و تابش و انصاری‌فرد از مدیرعاملی استعفا دادند.

بیشتر بخوانید:

کمیته انضباطی رای داد / ۳ بر صفر به نفع پرسپولیس

پرسپولیس- سپاهان؛ همان ۳-۰

کمیته استیناف

سپاهانی‌ها حکم کمیته انضباطی را غیر قانونی خواندند و اعلام کردند موضوع را در استیناف پی‌گیری خواهند کرد. کرونا لیگ را تعطیل و با کمیته استیناف اجازه تشکیل جلسه را نداد. بالاخره پنجشنبه هفته گذشته روند این پرونده به جریان افتاد. به درخواست سپاهان، نمایندگان هر دو باشگاه به فدراسیون فوتبال آمدند تا مدارک و دفاعیات خود را ارائه دهند. بعد از ظهر روز گذشته نیز مجدد علیرضا حلاجی، مدیر حقوقی سپاهان و رسول‌پناه، سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس به فدراسیون فوتبال رفتند. سرانجام ساعاتی بعد دادرس عضو کمیته استیناف اعلام کرد جمع بندی این کمیته نیز به همان رای قبلی است و تنها حکم محرومیت کل تماشاگران سپاهان به نصف کاهش یافته‌است.

کد خبر 421050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.