دستگاه کمک‌تنفسی برای بیماران کرونایی در سمنان ساخته شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: دستگاه کمک‌کننده تنفسی توسط پژوهشگران این دانشگاه در راستای کمک به درمان بیماران کرونایی ساخته شد.

به گزارش ایمنا، سیف‌الله سعدالدین عصر دوشنبه به رسانه‌ها از ساخت این دستگاه به منظور کمک‌کننده تنفسی برای بیماران حاد تنفسی مانند بیماران مبتلا به ویروس کووید ۱۹ خبرداد.

وی بیان کرد: شیوع بیماری کرونا سبب افزایش بیماران تنفسی شده است و کمبود دستگاه ونتیلاتور برای این بیماران ضرورت ساخت دستگاه مذکور را افزایش داد.

وی ادامه داد: دستگاه ساخته‌شده، روشی ساده و سریع برای تبدیل دستگاه کمک‌کننده تنفسی دستی (آمبوبگ) به ونتیلاتور را فراهم می‌کند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان از ساخت این دستگاه توسط میثم شکوری عضو هیأت علمی پردیس علوم و فناوری‌های نوین با همکاری دانش‌آموختگان دانشگاه سمنان، حمید میرترابی و مجید حیدریان و با حمایت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خبر داد و گفت: دستگاه کمک کننده تنفسی در حال گذراندن مراحل نهایی برای آزمایش در مراکز درمانی است.

شکوری از اعضای هیأت علمی جوان دانشگاه سمنان است که در سال‌های اخیر اجرای چندین پروژه صنعتی و کاربردی را با موفقیت به پایان رسانده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 421042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.