احتمال آسیب ۵۳ درصد مشاغل مددجویان اصفهانی در شرایط کرونایی اقتصاد

۲۹ هزار و ۲۴۹ کسب و کار معادل ۵۳ درصد از طرح های اشتغال تحت نظارت کمیته امداد اصفهان در معرض آسیب‌های احتمالی شرایط کرونایی اقتصاد قرار دارند.

به گزارش ایمنا، محمدرضا کیانی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با بیان اینکه ۵۵ هزار و ۱۰۱ طرح اشتغال مددجویی در چرخه بازرسی و نظارت این نهاد قرار دارند، گفت: ۲۹ هزار و ۲۴۹ کسب و کار معادل ۵۳ درصد از این طرح ها که در حوزه مشاغل خدماتی، تولیدی، صنایع دستی و حمل نقل قرار دارند، در معرض آسیب های احتمالی شرایط کنونی قرار دارند و امکان این هست که این کسب و کارهای نوپا با ضرر و زیان مواجه شوند.

کیانی با بیان اینکه ۴۷ درصد دیگر از  طرح های اجرا شده مددجویان اصفهانی در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات هستند، گفت: خوشبختانه این طرح ها در شرایط کنونی از آسیب های اساسی که می تواند بنیاد کسب و کار مددجو را به هم بریزد، تا حدود زیادی مصون هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به اقدامات این نهاد برای حمایت از اشتغال مددجویان در این شرایط، گفت: پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون کمک بلاعوض به ۵۰۰۰ خانواری که شغل و کسب و کارشان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، آغاز شده است.

وی افزود: در صورت حمایت خیران، نیکوکاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی می توان ساز و کار مناسبی برای کمک به این افراد در شرایط رکود کرونایی، ایجاد کرد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد

کد خبر 421007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.