احتمال شیوع موج دوم کووید ۱۹ طی ۱۲ روز آینده در اصفهان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با تاکید به شروع موج دوم بیماری کووید ۱۹ در استان، گفت: ممکن است طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده شاهد شیوع موج دوم بیماری کرونا در استان باشیم و در این زمینه و کاهش شیوع این بیماری ضروری است رفتارهای پرخطر شهروندان کنترل شود.

طاهره چنگیز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص کاهش فرم فعال بیماری کرونا در طی هفته‌های گذشته در استان، اظهار کرد: در هفته‌های گذشته، تعداد نمونه‌های مثبت کرونا ویروس از حدود ۴۰ به ۲۰ درصد و کمتر رسیده که اتفاق به علت افزایش تعداد نمونه‌ها و کاهش فرم فعال بیماری است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر ورود بیماران به بیمارستان‌ها با نوسان ورود همراه است، گفت: در هفته‌های قبلی تعداد ورود بیماران به مراکز درمانی و بیمارستان بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر بود و حتی در دوره‌ای بیش از ۲۰۰ بیمار وارد بیمارستان‌ها می‌شدند اما اکنون این روند با رقم ۱۰۰ تا ۱۴۰ نفر نوسان پیدا کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از احتمال شروع موج دوم بیماری کووید ۱۹ در استان خبر داد و ادامه داد: احتمال دارد که طی ۱۰ تا ۱۲ روز آینده شاهد شیوع موج دوم بیماری کرونا در استان باشیم و در این زمینه و کاهش شیوع این بیماری ضروری است رفتارهای پرخطر شهروندان کنترل شود.

چنگیز در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: بدون احتساب کاشان، تاکنون تعداد کل بستری شدگان ۱۲ هزار نفر بوده است که تعداد ۷۰۰ فوتی از موارد مشکوک و مبتلا در ۲۲ شهرستان استان اصفهان ثبت شده است.

وی با تاکید بر اینکه قرنطینه کردن شهروندان بیش از این امکان پذیر نیست، گفت: لازم است که به شهروندان بیاموزیم که بتوانند با شرایط فعلی و بروز کرونا ویروس زندگی کنند. الزامی شدن ماسک و تغییر عادت‌های غلط شهروندان از بحث‌های مطرح شرایط بحرانی کنونی است و امیدواریم تا زمان تولید واکسن این ویروس رعایت نکات بهداشتی از سوی مردم و تغییر عادت‌ها غلط اولویت برنامه زندگی روزمره همشهریان باشد.

کد خبر 421005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.