بیکاری ۴۰ هزار کارگر فصلی در مشهد

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد گفت: بیکاری ناشی از شیوع کرونا شامل اکثر صنوف شهر شده و تنها ۴۰ هزار کارگر ساختمانی فصلی در مشهد بیکار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهناز رمارم امروز (دوشنبه) در نودمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، با اشاره به اینکه سه سال از انتخاب اعضای شورای پنجم می‌گذرد، اظهار کرد: حدود سه سال پیش اعضای شورای اسلامی شهر با شعار شفافیت، احترام به جایگاه و نظر شهروندان و افزایش شور و نشاط اجتماعی توانست نظر و رأی اکثریت شرکت‌کنندگان در انتخابات دوره پنجم شوراها در شهر مشهد را به خود جلب کند.

وی افزود: بعد از گذشت سه سال از دوره چهار ساله، زمان مناسبی است تا با بازخوانی قول و وعده‌های خویش به مردم، به خصوص در حوزه افزایش شور و نشاط اجتماعی نسبت به ادامه راه، نقشه راهی متناسب و برازنده شهروندان تهیه و بدان عمل کنیم.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه توفیقات مدیرانی که اعتقاد به مشارکت مردم در امور دارند به مراتب بیشتر از سایر مدیران است، تصریح کرد: جایگاه اجتماعی شهرداری‌ها و رضایتمندی شهروندان از مدیریت شهری، بنیان‌های آن را مستحکم خواهد کرد و در این صورت است که مدیران شهری می‌توانند جهت آینده شهر و میزان توسعه‌یافتگی آن برنامه‌ریزی نمایند.

وی ادامه داد: یکی از دلایل پیش‌بینی شوراها در قانون اساسی، بررسی و شناخت کمبودها، نیازها، نارسایی‌های اجتماعی و فرهنگی در حوزه انتخابیه است بنابراین مردم با انتخاب نمایندگان خود به طور غیرمستقیم در تصمیم‌گیری‌های شهری دخالت دارند.

رمارم خاطرنشان کرد: شهرداری‌های توسعه یافته در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی، در اجرای تمام پروژه‌های شهری و در دست اقدام از سمن‌ها به عنوان حلقه واصل میان خود و مردم بهره می‌گیرند

وی اضافه کرد: بدون شک کسب موفقیت در اجرای پروژه‌های شهری در سایه مشارکت سمن‌ها که جمعیتی نمونه از شهروندان هستند به مراتب بیش از پیش خواهد بود و به یقین رضایت اجتماعی عموم شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اینکه کرونا در مرحله اول سلامتی افراد و در مرحله دوم اشتغال و اقتصاد خانواده را هدف گرفته، گفت: از هم اکنون تصویری از شهرداری پساکرونا داشته باشید، فردا دیر است؛ برگشت به شهرداری پیش از کرونا خبر از باختن بازی داده و شهر را به یک ورطه خطرناک می‌برد.

وی با اشاره به اینکه هفتاد درصد درآمد شهر از محل کار ساختمانی و ساخت و ساز است، اظهار کرد: بیکاری ناشی از شیوع کرونا شامل اکثر صنوف شهر شده و تنها ۴۰ هزار کارگر ساختمانی فصلی در مشهد بیکار شده‌اند.

رمارم افزود: اکنون شهرداری می‌تواند از این فرصت برای همبستگی اجتماعی و ساخت و تقویت سازمان‌های مردم نهاد استفاده کند. بهترین فرصت برای شکل گیری نهاد اجتماعی و تقویت سمن‌ها است.

وی با انتقاد از دولت به دلیل رقابت با پویش‌های مردمی از طریق وضع مالیات برای خیرین، خاطرنشان کرد: در این صورت خیرین تمایلی به کمک مستقیم به مستمندان نخواهند داشت بنابراین ضروری است با حمایت از پویش‌ها و کمپین‌های مردمی و پرهیز از موازی‌کاری به اطعام بیکاران ناشی از شیوع کرونا بپردازیم و جنبه روانی این بیکاری را از دوش خانواده‌ها برداریم.

کد خبر 420997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.