سقوط ۷۰ درخت بر اثر وزش باد شدید در شهر

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: روز گذشته بر اثر وزش باد شدید ۷۰ درخت در چند نقطه شهر سقوط کرد.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: وزش باد شدید روز گذشته باعث شکسته شدن دستک‌های ۱۷۰ درخت و سقوط ۷۰ درخت در مناطق مختلف شهر از جمله ناژوان و منطقه شش شد.

وی افزود: سقوط درختان در اصفهان دلایل مختلفی دارد، اما بعضی از درختان کهنسال شهر که چوب ثانویه آنها از داخل پوک شده با کوچکترین وزش باد خطرآفرین می‌شود.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه میزان پوکی داخل درختان شهر در حال حاضر با استفاده از دستگاه «توموگراف» سنجش می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر کارشناسان با توجه به علائم ظاهری درختان، پوکی آنها را تشخیص می‌دهند و درختان پوک شده قطع می‌شوند.

وی تاکید کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان بیش از شهروندان در خصوص قطع نشدن درختان پافشاری می کند، اما در خصوص درختان خطرآفرین راهی جزء قطع آنها وجود ندارد.

مرتضایی‌نژاد ادامه داد: شهروندان اطمینان خاطر داشته باشند که درختان خطرآفرین شهر به صورت مستمر توسط کارشناسان سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان رصد می‌شود تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.

وی از شهروندان درخواست کرد: هنگام وزش باد از توقف و پارک خودرو زیر درختان کهنسال شهر اصفهان به ویژه در حاشیه زاینده رود به دلیل خطر آفرین بودن برخی درختان پرهیز کنند.

کد خبر 420984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.