آغاز موج دوم گسترش کرونا در کره جنوبی

همزمان با شناسایی روزافزون مبتلایان به ویروس کرونا در کشورهایی نظیر ایتالیا و ایالات متحده آمریکا، به نظر می‌رسد که موج جدید ابتلا به کووید-۱۹ در کره جنوبی شروع به گسترش کرده باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگرچه کره جنوبی در مهار ویروس کرونا بسیار موفق عمل کرد و همانند الگویی برای سایر کشورهای جهان به شمار می‌رفت، اما گزارشات اخیر نشان داده است که این روزها مردم آغازی دوباره از ابتلا به ویروس کرونا را تجربه می‌کنند. پس از مهار تقریبا کامل ویروس کرونا در کشور، آزمایش ۲۲۲ نفر از مردم مثبت شد که البته کارشناسان علت آن را هنوز تشخیص نداده‌اند. برخی از متخصصان "گسترش مجدد بیماری" یا "فعالیت دوباره ویروس کرونا" را عامل اصلی بازگشت کرونا به کشور دانسته‌اند و استدلال کرده‌اند که درک تفاوت بین این دو می‌تواند جهان را در مسیر مبارزه با ویروس کرونا قرار دهد.  

فعالیت دوباره ویروس کرونا به این معنی است فردی که قبلا به کووید-۱۹ مبتلا شده است، پس از بهبودی ظاهری توانایی مقابله با آن را نداشته است و در واقع از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردار بوده است. این در حالی است که گسترش دوباره بیماری یعنی فرد به طور کامل بهبود یافته اما دوباره در معرض آلودگی به ویروس کرونا در تماس با افراد ناقل قرار گرفته است.

فعالیت دوباره ویروس کرونا

درست دو ماه پس از اینکه وضعیت گسترش ویروس کرونا در کره جنوبی به حالت پیک رسید، هشت مورد جدید در این کشور به کووید-۱۹ مبتلا شدند. پس از آن پژوهشگران به تحقیق در مورد این مسئله پرداختند که آیا افراد مبتلا به کووید-۱۹ پس از بهبودی کامل باز هم در معرض آلوده شدن به ویروس کرونا قرار می‌گیرند یا نه. متخصصان کره جنوبی به کیت‌های آزمایش خود اطمینان کامل دارند به طوری که بسیاری از کشورهای سراسر جهان هزینه‌های هنگفتی را برای تهیه این کیت‌ها مصرف کرده‌اند.

برخی از محققان بر این باورند که ابتلای دوباره یک فرد به ویروس کرونا ممکن است به علت تشخیص نادرست آزمایش یا تماس دوباره فرد با مبتلایان به ویروس کرونا باشد. این در حالی است که برخی دیگر استدلال می‌کنند که عملکرد سیستم ایمنی فرد منجر به ابتلای دوباره او به ویروس کرونا می‌شود. به عنوان مثال، برخی از افراد آلوده به ویروس کرونا به ظاهر از بیماری خود بهبود یافته‌اند اما به دلیل داشتن سیستم ایمنی ضعیف دوباره علائم کووید-۱۹ در آن‌ها عود می‌کند. برخی از محققان نیز می‌گویند که ممکن است ویروس کرونا در مدت زمانی بیش از ۱۴ روز در بدن برخی از افراد فعال باشد.

کروه جنوبی؛ فعال و مهاجم در مقابل ویروس کرونا

کره جنوبی برای مهار ویروس کرونا بسیار فعال و مهاجم عمل کرده است؛ از یک سو کیت‌های آزمایش در این کشور به وفور تولید و مورد استفاده قرار می‌گیرد و از سوی دیگر نرم‌افزارهایی روی گوشی‌های تلفن همراه نصب می‌شود که می‌تواند افراد مبتلا به ویروس کرونا را ردیابی و سایرین را از نزدیک شدن به مبتلایان آگاه کند. کاربران گوشی‌های تلفن هوشمند به طور خودکار هشدارهایی دریافت می‌کنند که حاوی اطلاعاتی در مورد مکان‌های آلوده به ویروس کرونا است. افراد مبتلا به کووید-۱۹ نیز نرم‌افزارهایی روی گوشی‌های خود دارند که از طریق آن در دوران قرنطینه پرسنل درمانی را از وضعیت و علائم خود باخبر می‌کنند.

کادر درمانی بیمارستان‌های سراسر کره جنوبی به طور همزمان از تعداد ۲۰ هزار نفر در روز به طور رایگان تست کرونا می‌گیرند. این در حالی است که دولت نیز ماسک‌ها و سایر تجهیزات ایمنی را بدون دریافت هیچ هزینه‌ای در اختیار شهروندان قرار می‌دهد و پکیج‌هایی مملو از آب آشامیدنی، مواد غذایی و محصولات بهداشتی را درب منزل به آن‌ها تحویل می‌دهد.

انجام تست‌های تشخیصی یکی از مهم‌ترین عوامل موفقیت ویروس کرونا در کره جنوبی بوده است که منجر به ابتلای کم تر از ۲۰ نفر در روز به کووید-۱۹ شده است. با این حال، با آغاز موج جدید گسترش ویروس کرونا در این کشور، متخصصان به مردم برای رعایت فاصله اجتماعی و دیگر محدودیت‌ها تا پنجم ماه می هشدار داده‌اند.

کد خبر 420982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.