معرفی آثار تاریخی از امشب پخش زنده می شود

پخش زنده برنامه "۱۱هزار کیلومتر در خانه، سفر به میراث جهانی" با معرفی ۲۴ اثر جهانی ایران از امروز دوشنبه ۸ اردیبهشت ماه در درگاه الکترونیکی به نشانی www.tva.tv در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

به‌گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث‌فرهنگی، محمدحسن طالبیان معاون میراث‌فرهنگی کشور با اعلام این خبر گفت: بازدیدکنندگان این برنامه می‌توانند تا چهارم خرداد سال جاری همه روزه از ساعت ۱۶:۳۰ به مدت ۹۰ دقیقه به تماشای روایت فرهنگی ۲۴ اثر تاریخی فرهنگی کشورمان که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفته است بنشینند.

معاون میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی افزود: این برنامه در شب‌های قدر به معرفی معماری و فضای معنوی حرم مطهر امام رضا (ع) اختصاص یافته است.

طالبیان افزود: در این طرح که با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ایکوم ایران و گروه گردشگری مارکوپولو انجام می‌شود و ۲۴ اثر جهانی در قالب تورگردشگری به علاقه‌مندان معرفی  می‌شود

او خاطرنشان کرد: بخش نخست این برنامه به معرفی پایگاه تاریخی چغازنبیل اختصاص دارد که از جمله نخستین  اثار ثبت شده کشورمان است که در سال ۱۹۷۹ به همراه دو اثر تاریخی میدان امام اصفهان (نقش جهان) و تخت جمشید در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت

کد خبر 420973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.