۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹
چین استرالیا را تهدید به بایکوت کرد

راساس گزارش‌ها، سفیر چین به دولت استرالیا هشدار داده است که پیگیری درباره تحقیقات مستقل برای کروناویروس می‌تواند با بایکوت مشتریان چینی و عدم سفر یا تحصیل آنها در استرالیا یا عدم خرید محصولات وارداتی مانند گوشت و نوشیدنی‌های الکی منجر شود.

به گزارش ایمنا، چنگ جینگیه در مصاحبه با آسترلین فایننشال ریویو که امروز دوشنبه منتشر شد، گفت فشار استرالیا برای انجام چنین تحقیقاتی «خطرناک» است و پیش بینی کرد که از حمایت کافی برخوردار نشود.

وی گفت: توسل به سوء ظن، اتهام متقابل یا تفرقه در چنین برهه حساسی تنها به تضیف تلاش‌های جهانی برای مقابله با این پاندمی منجر می‌شود.

گرگ هانت، وزیر بهداشت استرالیا گفته است انجام یک تحقیقات مستقل به نفع استرالیا و جهان است. او تاکید کرد: سه میلیون تن مبتلا شده و بیش از ۲۰۰ هزار تن تاکنون جان باخته‌اند و باید یک بررسی مستقل وجود داشته باشد. اینکه یک مساله جهانی و فاجعه آمیز رخ دهد و آن را مورد بررسی قرار ندهیم، بسیار عجیب و غیر عادی است. در نهایت ما باید گام‌هایی را برداریم که نه تنها در راستای منافع استرالیا بلکه در راستای منافع مشترک بشریت باشد.

استرالیا خواستار اصلاح سازمان بهداشت جهانی و از جمله جذب محققانی شبیه به «بازرسان تسلیحاتی» به منظور کشف منبع شیوع بیماری‌های مهم و حمایت کشورها از آن شده است.

بحث برانگیزترین مورد این است که نخست وزیر استرالیا می‌خواهد به سازمان بهداشت جهانی قدرت ارسال تیمی از محققان به یک کشور را بدهد تا عوامل پشت شیوع یک بیماری را کشف کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 420964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.