کادر درمان انگلیس در مواجهه با کمبود تجهیزات ایمنی

گزارش‌ها حاکی است که حدود یک سوم پرسنل درمانی در کشور انگلیس بدون لباس‌های ایمنی و شیلدهای محافظ صورت در حال فعالیت در مراکز درمانی هستند و این در حالی است که بسیاری از آن‌ها اجبار از سوی دولت را دلیل اینگونه خدمت رسانی خود می‌دانند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این روزها بسیاری از کارکنان مراکز درمانی شروع به انتقاد از دولت‌ خود در خصوص کمبود تجهیزات ایمنی شخصی در بیمارستان‌ها کرده‌اند و گفته‌اند که مقامات ارشد این افراد را مجبور به خدمات رسانی در مراکز درمانی بدون ارائه امکانات ایمنی کافی کرده‌اند. در واقع پزشکان در وضعیتی سرگردان قرار دارند که بین نجات جان خود یا دیگران باید یکی را انتخاب کنند. برخی از مبارزان خط مقدم کرونا، خانواده و محل سکونت خود را به طور کامل ترک کرده‌اند تا به صورت شبانه‌روزی به درمان بیماران مبتلا به کرونا بپردازند اما گروهی دیگر نیز به دلیل مواجهه با کمبود تجهیزات ایمنی، ماندن خود در مراکز درمانی را تنها اجبار دولت معرفی کرده‌اند.

آمار نشان داده است که بیش از یک سوم پرسنل درمانی بیمارستان‌های سراسر کشور انگلیس با کمبود شدید تجهیزات حفاظت شخصی نظیر لباس‌های ایمنی و شیلدهای محافظ صورت مواجه هستند. از دو سوم جمعیت باقیمانده نیز حدود ۴۰ درصد به طور دائم به تجهیزات حفاظت از چشم‌ها دسترسی ندارند و حتی ۱۶ درصد از پرسنل درمانی در بیشتر مواقع از داشتن دستکش و ماسک محروم هستند.

مقامات ارشد انگلیس از تلاش بی‌وقفه خود برای رفع مشکلات مربوط به کمبود تجهیزات ایمنی خبر داده‌اند اما از زمان دقیق رسیدن به این هدف سخنی به میان نیاورده‌اند. با وجود وعده‌های دولت مبنی بر تامین تجهیزات ایمنی برای پرسنل درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شرایط تامین این تجهیزات در سه هفته گذشته بسیار با مشکل مواجه شده است که همین امر منجر به کاهش چشمگیر حضور پرسنل درمانی در محل خدمت خود شده است.

دولت انگلیس امیدوار است به زودی کمبود تجهیزات حفاظت شخصی برای کادر درمانی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را جبران کند و بسیاری از  افرادی که محل خدمت خود را ترک کرده‌اند به فعالیت دوباره مشغول کند. پیش از این نیز، به علت کمبود وسایل مورد نیاز کادر درمان، عنوان "بره‌های آماده برای ذبح" به پرسنل بیمارستان‌های انگلیس داده شده بود. تا همین لحظه ۲۰ هزار و ۷۳۲ نفر در انگلستان جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کد خبر 420963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.