بسته حمایتی دولت از کسب ‌و کارها هنوز عملیاتی نشده است/ زیان ۴ میلیونی هر اصفهانی از کرونا

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: بسته ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا هنوز عملیاتی نشده و بانک‌ها برای عملیاتی کردن این بسته فعالیت خود در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه‌های اقتصادی را کند یا متوقف کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی ظهر دوشنبه _ هشتم اردیبهشت‌ماه _  در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات، اظهار کرد: همه سطوح فعال در نظام اقتصادی اعم از حاکمیت، دولت، بنگاه‌های اقتصادی و خانواده‌ها باید با درک صحیح و کامل از پیامدهای اقتصادی بحران کرونا برای مقابله با این بیماری بسیج شوند تا بتوانیم در کنار یکدیگر این بحران اقتصادی را مدیریت کنیم.

وی افزود: بروز این بحران نه تنها تحولات گسترده و چشمگیری را در سطح کشورهای دنیا به دنبال داشته، بلکه گزارش دفتر مطالعات اقتصادی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان از کاهش ۹ تا ۱۶ درصدی GDP ملی کشور حکایت دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه سهم صنعت و خدمات در اقتصاد اصفهان بیشتر از سایر بخش‌ها است، تصریح کرد: بی‌شک اقتصاد استان اصفهان آسیب مالی بیشتری را از بحران اقتصادی ویروس کرونا نسبت به دیگر استان‌های کشور دریافت خواهد کرد.

گلشیرازی اضافه کرد: اقتصاد اصفهان، ۱۲ تا ۲۰ درصد از GDP خود را در اثر بحران اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا از دست خواهد داد و این از دست رفتن تولید ناخالص داخلی به معنای کاهش قدرت کسب و کارها و کوچک تر شدن سفره خانواده ها است.

وی ادامه داد: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان بر اساس رسالت اقتصادی خود، مدیریت آسیب مالی ناشی از بحران مذکور را در چندحوزه مختلف ساماندهی کرده و برای بررسی دقیق این دگرگونی در نظام اقتصادی نیاز به تعریف مسئله برای دولت و بنگاه‌های اقتصادی داریم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان با بیان اینکه بسیج کردن امکانات همه دستگاه‌ها در عصر بیداری اقتصادی یک اولویت مهم است، خاطرنشان کرد: اقدامات حمایتی دولت از بنگاه های اقتصادی و کسب و کارهای آسیب دیده از بحران بیماری کرونا تاکنون کافی نبوده است.

گلشیرازی اضافه کرد: بی‌شک نظام اقتصادی ایران دیگر دوره پیش از کرونای صنعتی را تجربه نخواهد کرد و بر اساس پژوهش‌های اقتصادی، هر اصفهانی چهار میلیون تومان از درآمد خود را در پی شیوع ویروس کرونا از دست داده است. باید همزمان با کنترل آسیب های اقتصادی کرونا به فکر بهبود شاخص های اقتصادی و محیط کسب و کار باشیم.

وی ادامه داد: بسته پیشنهادی اتاق بازرگانی اصفهان برای حمایت از کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی در چهار محور ارائه شده است و بر این اساس دولت باید اقدامات سریعی را در عرصه حفظ نیروی انسانی صورت دهد زیرا پیش بینی می‌کنیم در حوزه نیروی انسانی و فروش با بحران های جدی مواجه شویم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان تصریح کرد: باید منتظر بحران در زنجیره تامین در بازه زمانی مهر و آبان ماه باشیم و بحران ورشکستگی نیز در بازه زمانی دی و بهمن‌ ماه فرا خواهد رسید.

وی افزود: بسته ۵۵ هزار میلیارد تومانی دولت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از بیماری کرونا هنوز عملیاتی نشده وبانک‌ها برای عملیاتی کردن این بسته فعالیت خود در اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به بنگاه های اقتصادی را کند یا متوقف کرده اند.

کد خبر 420954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.