رئیسی: پرونده‌های متعدد ارزی در دادسرای تهران محرمانه نیست

رئیس قوه قضائیه گفت: پرونده‌های متعدد ارزی در دادسرای تهران محرمانه نیست؛ باید نتایج رسیدگی‌ها به اطلاع مردم برسد.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله رئیسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه گفت: کاهش جرائم در ماه مبارک رمضان یک الگوی قابل توجه و نسخه‌ پیشگیری فرهنگی مبتنی بر ارتقاء اخلاق و فرهنگ است.

وی در ادامه خطاب به مقامات قضایی اظهار کرد: به هیاهوها و حاشیه‌سازی‌های سیاسی و اظهارات نامناسب این روزها توجه نکنید و از مسیرعدل و انصاف خارج نشوید.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: هیچ گزارشی تا امروز از دیوان محاسبات که حاکی از تردید یا اشتباه در گزارش تفریغ بودجه سال 97 باشد واصل نشده بلکه بر اتقان گزارش تاکید هم شده است.

رئیسی با بیان اینکه نظارت و شفافیت دو رکن اساسی در حکمرانی خوب است؛ تاکید کرد: دستگاه‌ها باید از نظارت استقبال کنند چون مساله بیت‌المال است، دستگاه‌های اداری به روشن شدن موضوع کمک کنند.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع حفظ و صیانت از مراتع و اراضی ملی، دادستان‌ها با وحدت رویه ابلاغی از سوی دادستانی کل از تضییع این حق عامه جلوگیری کنند. پرونده‌های متعدد ارزی در دادسرای تهران محرمانه نیست؛ باید نتایج رسیدگی‌ها به اطلاع مردم برسد.

رئیس قوه قضائیه در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: پرتاب ماهواره توسط سپاه پاسداران، یکی از جلوه‌های جهش تولید در حوزه علم و فناوری بود.

همچنین دادستان گزارشی در جلسه شورای عالی قوه قضائیه ارائه کرد. 

منبع: ایسنا

کد خبر 420951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.