۵۳ درصد از طرح‌های اشتغال زایی کمیته امداد در بحران کرونا آسیب دید

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان گفت: ۲۹ هزار و ۲۴۹ کسب و کار معادل ۵۳ درصد از طرح‌های اشتغال تحت نظارت کمیته امداد اصفهان در معرض آسیب‌های احتمالی شرایط کرونایی اقتصاد قرار دارند.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد استان اصفهان، محمدرضا کیانی، با بیان اینکه ۵۵ هزار و ۱۰۱ طرح اشتغال مددجویی در چرخه بازرسی و نظارت این نهاد قرار دارند، اظهار کرد: ۲۹ هزار و ۲۴۹ کسب و کار معادل ۵۳ درصد از این طرح ها که در حوزه مشاغل خدماتی، تولیدی، صنایع دستی و حمل‌ونقل قرار دارند، در معرض آسیب‌های احتمالی شرایط کنونی قرار دارند و امکان این هست که این کسب و کارهای نوپا با ضرر و زیان مواجه شوند.

وی با بیان اینکه ۴۷ درصد دیگر از طرح‌های اجرا شده مددجویان اصفهانی در حوزه کشاورزی، دامداری و شیلات هستند، افزود: خوشبختانه این طرح‌ها در شرایط کنونی از آسیب‌های اساسی که می‌تواند بنیاد کسب و کار مددجو را به هم بریزد، تا حدود زیادی مصون هستند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان اصفهان در خصوص اقدامات این نهاد برای حمایت از اشتغال مددجویان در این شرایط، تصریح کرد: پرداخت یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون کمک بلاعوض به ۵۰۰۰ خانواری که شغل و کسب و کارشان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده، آغاز شده است.

کیانی افزود: در صورت حمایت خیران، نیکوکاران، کارآفرینان و فعالان اقتصادی می‌توان ساز و کار مناسبی برای کمک به این افراد در شرایط رکود کرونایی ایجاد کرد.

کد خبر 420932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.