صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد ریالی در هزینه‌های شهرداری بابل

شهردار بابل از اجرای طرح‌های اصلاحی در اداره امور شهر و شهرداری این شهر خبر داد و گفت: اجرای این برنامه‌های منجر به کاهش ۵۰۰ میلیارد ریال از هزینه‌های شهرداری شد.

به گزارش ایمنا، سیدمجتبی حکیم اظهار کرد: از اقدامات بسیار مهم شهرداری بابل در سال گذشته، کاهش هزینه‌های جاری و اداری بوده است.

وی با بیان اینکه از جمله مواردی که در گذشته سبب تحمیل هزینه مازاد بر شهرداری بابل بوده، پرداخت اجاره‌بهای ساختمان‌های اداری و سازمان‌های تابعه بوده است، تصریح کرد: علی رغم اینکه شهرداری املاک و ساختمان‌های زیادی دارد، متاسفانه برخی از واحدها در ساختمان‌های استیجاری اداره می‌شد که با انتقال آنها بیش از ۳۰ میلیارد ریال در هزینه‌های شهرداری صرفه‌جویی شد.

شهردار بابل اضافه کرد: از موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد سفره‌داری شهرداری در سالهای گذشته برای سایر دستگاه‌ها بوده که با قاطعیت از ادامه این روند جلوگیری و با این عنوان که «شهرداری بابل عابربانک سایر دستگاه‌ها نیست» از هر گونه هزینه برای سایر دستگاه‌ها ممانعت شد.

حکیم گفت: مدیریت شهری امانتدار شهروندان است و باید منابع مالی را برای رفع مشکلات شهر و شهروندان هزینه کند که با این اتفاق بیش ۱۷۰ میلیارد ریال در این بخش صرفه‌جویی شد.

وی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین موارد صرفه جویی در سال گذشته می‌توان به فعالیت‌های عمرانی شهرداری اشاره کرد که با کاستن از هزینه‌های عمرانی و استفاده از ظرفیت نیروهای شهرداری محقق و از هزینه بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال جلوگیری شد.

کد خبر 420927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.