صدور بیش از ۲۴۰۰ اخطار رفع سد معبر در سبزوار

مدیر اداره رفع سد معبر شهرداری سبزوار گفت: در سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد اخطار و جمع آوری برای متخلفان سد معبر صادر و اجرایی شده است.

به گزارش ایمنا، ابوالفضل صانعی با بیان اینکه سد معبر یکی از مهم‌ترین وظایف قانونی بر عهده شهرداری هاست، اظهار کرد: هر روز افراد بسیاری با استفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌شوند و ماموران شهرداری آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر هستند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده در سال گذشته برای رفع تخلفات شهری، اظهار کرد: بر اساس این برنامه ریزی فعلا وضعیت بهتری نسبت به سال های قبل قرار داریم؛ ما در زمینه سدمعبر، متکدیان و دستفروش ها تلاش‌هایی انجام دادیم که باید در آینده تقویت شود.

مدیر اداره رفع سد معبر شهرداری سبزوار تصریح کرد: جلوگیری از ظهور و بروز نازیبایی‌ها و تبلیغات غیر مجاز، مشاغل مزاحم، متکدیان و کودکان خیابانی به منظور جلوگیری از مخدوش کردن منظر شهری و تضییع حقوق شهروندان از معضلاتی هستند که مسئولیت رفع آنها بر عهده اداره رفع سد معبر شهرداری است.

صانعی اضافه کرد: سد معبر صنوف، فعالیت خودروهای دوره گرد و ثابت در معابر جلوگیری از فعالیت مشاغل آلاینده و مزاحم در شهر دست‌فروشی و فعالیت‌های غیر مجاز در معابر، جمع‌آوری خودروهای فرسوده و اسقاطی، ایجاد موانع فیزیکی ثابت و غیر ثابت و غیر مجاز و فاقد اصول ایمنی در معابر و پیاده روها بخشی از تخلفاتی هستند که اداره رفع سد معبر شهرداری برای پیشگیری و رفع آنها تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار و ۴۰۰ مورد اخطار و جمع آوری برای متخلفان سد معبر صادر و اجرایی شده است، گفت: صدور اخطار به کسبه متخلف با ۸۹۰ مورد، جمع آوری بنرهای غیر مجاز از معابر و میادین سطح شهر با ۶۸۷ مورد، جمع آوری لاستیک های مستعمل و انتقال به پارک موتوری با ۲۵۰ مورد و جریمه خودروهای وانت میوه فروش توسط راهور با ۲۰۰ مورد در صدر تخلفات صورت گرفته توسط متخلفان بوده است.

مدیر اداره رفع سد معبر شهرداری سبزوار یادآور شد: پلمب مغازه‌های سطح شهر با پنج مورد، جمع آوری ترازوی میوه فروشان سیار با ۹۷ مورد، توقیف خودروهای میوه فروشان سیار با ۹۷ مورد، جمع آوری دام های اطراف شهر با پنج مورد، توقیف خودروهای میوه فروشان با ۱۰ مورد، جمع‌آوری خودروهای اسقاطی و انتقال به پارک موتوری با ۳ مورد، جمع آوری داربست‌های ترحیم  با ۱۷مورد، جمع آوری دستفروشان در معابر شهر با ۷۰ مورد، جمع آوری تابلوهای ال ای دی با ۸۵ مورد، جمع آوری سایه بان های غیرمجاز از سطح شهر با ۲۵ مورد، کمک به ستاد بحران در مواقع بارندگی با ۳۰ مورد و پاکسازی و جمع‌آوری متکدیان و سطح شهر با ۴۵ مورد از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط اداره رفع سد معبر شهرداری در سال گذشته بوده است.

صانعی بیان اینکه اکیپ‌های اداره رفع سد معبر شهرداری از ساعت هفت صبح تا ۲۳ شب در حال گشت زنی هستند، گفت: شهروندان می توانند جهت رفع مشکلات پیش آمده در این زمینه با شماره تلفن ۴۴۶۶۷۶۸۰ تماس حاصل کنند.

کد خبر 420924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.