انجام بیش از ۲ هزار عملیات امداد و نجات در مراغه

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مراغه با اشاره به ارایه خدمات ایمنی از سوی این سازمان گفت: در طول سال گذشته دو هزار و ۴۷۷ مامرویت در بخش‌های امداد و نجات، آموزش و پیشگیری و نظارت ایمنی انجام شده است.

به گزارش ایمنا، سیدرضا طریقی‌نیا اظهار کرد: در این مدت، ۳۱۹ مورد اطفای حریق و ۱۱۷ مورد عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانان این شهرستان در نقاط مختلف شهری و روستایی اجرا شده است.

وی ادامه داد: همچنین ۷۷ مورد آتش‌سوزی در اماکن مسکونی، ۱۵ آتش سوزی در واحدهای تجاری، ۱۶ مورد در واحدهای تولیدی و ۴۱ مورد نیز آتش‌سوزی خودرو در این شهرستان از سوی آتش‌نشانان مهار و اطفا شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مراغه اضافه کرد: همچنین در این مدت آتش سوزی ۵۸ باغ و مزرعه، ۲۰ واحد مسکونی روستایی، پنج واحد تجاری روستایی و نیز ۱۷ انباری و تل علوفه در مناطق مختلف شهری و روستایی توسط آتش نشانان مهار شده است.

طریقی‌نیا با اشاره به اجرای عملیات های امداد و نجات توسط آتش نشانان این شهرستان گفت: در طول سال گذشته، ۱۱۷ مورد عملیات در این زمینه برای خدمات رسانی به مردم انجام شده است.

وی افزود: در این مدت، امداد و نجات در ۱۸ مورد تصادف جاده ای، ۲۲ مورد نجات از آسانسور و ۱۴ مورد نیز امداد در زمینه رهاسازی فلزات حلقوی توسط آتش نشانان در تماس های انجام گرفته با فوریت های این سازمان انجام شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مراغه ادامه داد: همچنین، پنج مورد رفع خطر، پنج مورد کشف جسد و دو مورد امداد و نجات از غار و چاه توسط این سازمان در قالب عملیات‌های امداد و نجات به اجرا درآمده است.

طریقی‌نیا اضافه کرد: پنج مورد امداد و نجات برای نجات از آوار و گودبرداری، ۳۰ مورد رفع مزاحمت از حیوانات موذی و ۱۶ مورد امداد در زمینه آب گرفتگی در این شهرستان از سوی نیروهای این سازمان انجام شده است.

وی گفت: در طول یک سال گذشته، ۶۳۶ مورد نظارت بر واحدهای مسکونی و تجاری این شهرستان در زمینه برخورداری از استانداردهای ایمنی توسط این سازمان انجام شده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی مراغه افزود: با بررسی این پرونده ها، ۴۱۶ مورد منجر به صدور پروانه ایمنی و ۲۲۰ مورد نیز منجر به صدور مجوز پایان کار برای واحدهای مسکونی و تجاری شده است.

طریقی‌نیا ادامه داد: برای این منظور، در سال گذشته ۶۵ طرح ایمنی مسکونی، تجاری و صنعتی و نیز ۱۵ مورد استعلام صنفی و ۳۲۹ مورد مکاتبات اداری توسط این سازمان انجام شده است.

وی اضافه کرد: نظارت مستمر بر ایمنی واحدهای مسکونی و تجاری و حتی تولیدی می‌تواند زمینه‌ساز پیشگیری از بروز حوادث ناگوار در آینده شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 420921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.