اصلاح فرایندها همزمان با الکترونیکی‌ شدن مناطق شهرداری مشهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد گفت: همزمان با فرایند الکترونیکی کردن خدمات مناطق، اصلاح فرایندهایی که دچار چالش‌های نرم افزاری شده در حال انجام است.

شهریار آل‌شیخ در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هم اکنون در مناطق هشت و ۱۲ مشهد تمامی خدمات به صورت غیرحضوری به شهروندان ارائه می‌شود و مناطق یک، ۱۰ و ۱۱ در دوران موازی قرار دارند که همزمان حضوری و غیر حضوری انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها تا پایان سال ارائه خدمات در تمام مناطق شهرداری مشهد الکترونیکی خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد با بیان اینکه پروسه الکترونیکی شدن هر منطقه از شهرداری دو ماه زمان نیاز دارد تا فرایندها تکمیل و با توجه به آموزش‌های ارائه شده ورود شهروندان محدود شود، تصریح کرد: در سال‌جاری گام‌های قوی‌تر در راستای الکترونیکی شدن خدمات مناطق شهرداری برداشته شود زیرا این اقدام رضایت شهروندان و کارکنان شهرداری را همراه داشته است.

وی افزود: شهرداری الکترونیک وقتی محقق می‌شود که گردش درخواست‌ها انجام شود و شهروندان بتوانند پرونده‌های خود را در سیستم رصد کرده و مرحله به مرحله با کارشناسان در ارتباط باشند.

آل‌شیخ با بیان اینکه فرایندهای شهرسازی و قوانین به جهت تغییراتی که باید در نرم افزارها ایجاد شود، انجام پروسه‌های اداری را دشوار می‌کند، گفت: رویه‌های قانونی با آنچه در تکنولوژی‌ها پیش‌بینی شده همخوان نیست و معتقدیم هنوز از ظرفیت تکنولوژی به طور کامل در فرایندها استفاده نشده است.

وی گفت: فرایندهای حوزه شهرسازی همزمان با الکترونیکی شدن نیاز به مهندسی مجدد دارد که بخشی از آن انجام شده و بخش دیگر نیاز به آموزش دارد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار مشهد ادامه داد: مشکلاتی در شهر همچون افزایش قیمت به پای خطای سیستم‌های الکترونیک نوشته می شود، در حالی که شهروندان باید بدانند فرایندهای الکترونیکی گردش اقدامات اصلاح می‌شود، اما در قوانین و رویه های کلی کشور امکان تغییر یا اصلاح وجود ندارد.

آل‌شیخ با اشاره به پیامدهای مثبت کرونا، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا بخشی از نیروهای شهرداری فعالیت‌های خود را به صورت دور کاری انجام می‌دهند که این اقدام در ارتقای بهتر و سریع‌تر فرایندهای دیجیتالی شهرداری مشهد بسیار تاثیرگذار بوده و بهره‌وری کارکنان را افزایش داده است.

وی تاکید کرد: معیار عملکرد در دور کاری بیشتر بر نتایج و پیامد های کار متمرکز است و در دراز مدت بهره وری را افزایش می دهد.

کد خبر 420920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.