زیباسازی سیمای شهری با ایجاد فضای سبز متنوع در شهر اراک

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک گفت: به منظور تنوع بخشیدن به فضای سبز و ایجاد جلوه‌های زیبا در سطح شهر کارشناسان این سازمان به صورت مستقیم بر روند اجرای آن نظارت دارند.

محمدرضا کشاورزیان در گفت وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای سبز در ارتقای روحیه شهروندان آن هم در زمان شیوع کرونا و قرنطینه تأثیر بسزایی دارد نسبت به کاشت درخت و گل در میادین و بلوارها اقدام شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت بخش فضای سبز و نیاز به کاشت گونه‌های گیاهی در مناطق مختلف شهری، نیازسنجی برای کاشت گونه مناسب انجام می‌شود و طبق نیازهای هر منطقه در این زمینه اقداماتی می شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک ادامه داد: در این خصوص در مناطق پنج گانه اراک با ایجاد فضاهای جدید مانند بلوار، پارک، میدان و در دیگر معابر شهری که به دلیل از بین رفتن گونه گیاهی و یا به دلایل مختلف باید گونه جدیدی جایگزین یا کاشته شود، نیاز هر منطقه در دوره‌های مشخص توسط کارشناسان بررسی و گیاه مناسب برای کاشت در آن محل در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: بر این اساس طبق نیازسنجی انجام شده توسط کارشناسان سازمان، نهال‌های چنار برای خیابان شهیدان جهان پناه در نظر گرفته و توسط عوامل اجرایی کاشته شد، همچنین کاشت گل‌ها، درختچه‌ها و درختان در معابر و پارک‌ها با هدف ایجاد جلوه‌های زیبا نیز در دستور کار قرار دارد و بزودی انجام می‌شود.

کشاورزیان با اشاره به انجام علف زنی در منطقه چهار گفت: از دیگر اقداماتی که این سازمان در نخستین ماه‌های سال نو انجام داده است می‌توان به علف زنی باغچه‌های سطح منطقه چهار، حفر چاله درخت برای کاشت نهال در حاشیه خیابان امام خمینی (ره)، کاشت گل‌های اطلسی در فلاورباکس های خیابان امیرکبیر و اطراف میدان شهدا، وجین و اسپار باغچه‌های گل رز در منطقه یک، کاشت گل‌های میخک و ردبکیا در پارک بدر فیجان و کاشت درختچه‌های ترون در خیابان شهید رجایی اراک اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات در این مدت باید به کاشت گل‌های ردبکیا و رز در پارک اندیشه، نهال‌های زبان گنجشک در خیابان هپکو (حدفاصل خیابان مبارزان تا خیابان ولایت) و نهال زبان گنجشک و درختچه‌های زرشک زینتی در خیابان استاد شهریار (شهرک قائم) اشاره کرد.

وی گفت: این اقدامات به منظور تنوع بخشیدن به فضای سبز و ایجاد جلوه‌های زیبا در سطح شهر از جمله پارک‌ها است که توسط عوامل اجرایی این سازمان و با نظارت کارشناسان مربوطه صورت گرفته است.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری اراک، اسپار و وجین علف‌های هرز میدان امام حسن (ع)، کاشت گل شب بو در پارک صخره، کاشت نهال توت مجنون، کاشت گل‌های داودی و درختچه زرشک زینتی در پارک توسکا، کاشت گل مغربی صورتی در پارک آزادی و کاشت ۲۶ اصله سرو در پارک شهروند را از دیگر اقدامات در راستای بهسازی و زیبا سازی فضای سبز شهر اراک دانست و اظهار کرد: ترمیم تشتک و علف زنی درختان خیابان شهیدان جهان پناه و حفر چاله‌های جدید به جهت کاشت نهال از دیگر اقدامات است.

وی تاکید کرد: تنوع بخشیدن به فضای سبز شهری و جلب رضایت شهروندان از اولویت‌های این سازمان است که در این خصوص تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم فضای سبزی در خور شهروندان را در سطح شهر اراک ایجاد کنیم.

کد خبر 420905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.